Spårvagnar i Prag del I

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
M224

Spårvagnar i Prag del I

Inlägg av M224 »

Bild
Malovanka

Bild
Malovanka

Bild
På linje 22

Bild
Havličkova

Bild
Havličkova

Bild
Havličkova
Användarens profilbild
Hans Wibacke

Re: Spårvagnar i Prag del I

Inlägg av Hans Wibacke »

Tjusigt! Fråga: du råkade inte åka någon spårvagn i Prag typ klockan 10:06 den 28 april 2010?
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Hans Wibacke skrev:Tjusigt! Fråga: du råkade inte åka någon spårvagn i Prag typ klockan 10:06 den 28 april 2010?
Tack!

Nej då var jag hemma i Stockholm. Hurså? :wink:
Användarens profilbild
Hans Wibacke

Inlägg av Hans Wibacke »

M224 skrev:Nej då var jag hemma i Stockholm. Hurså? :wink:
I min strävan att göra resan med Veolia till ett rent nöje brukar jag vid varje vändning samla in alla obetydliga föremål som resenärerna glömt kvar i vagnen. Till de mer frekventa fynden hör godis- och glasspapper, portionssnus, tuggummi och utgångna färdbevis. Men det är inte var dag man på Tolvan påträffar ett utgånget färdbevis från Prag. Jag sparade det som en påminnelse om att någon gång återvända till Prag. Jag blev så betagen i staden vid mitt förra och enda besök att jag då planerade lära mig tjeckiska och sedan flytta dit. :roll: Men de planerna blev det inget av när jag hemkommit och såg nyktert på saken. :wink: Hursomhelst, jag ser fram emot dina följande delar i bildserien (fast jag har redan tjuvkikat lite på din blogg).
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Hans Wibacke skrev:
M224 skrev:Nej då var jag hemma i Stockholm. Hurså? :wink:
I min strävan att göra resan med Veolia till ett rent nöje brukar jag vid varje vändning samla in alla obetydliga föremål som resenärerna glömt kvar i vagnen. Till de mer frekventa fynden hör godis- och glasspapper, portionssnus, tuggummi och utgångna färdbevis. Men det är inte var dag man på Tolvan påträffar ett utgånget färdbevis från Prag. Jag sparade det som en påminnelse om att någon gång återvända till Prag. Jag blev så betagen i staden vid mitt förra och enda besök att jag då planerade lära mig tjeckiska och sedan flytta dit. :roll: Men de planerna blev det inget av när jag hemkommit och såg nyktert på saken. :wink: Hursomhelst, jag ser fram emot dina följande delar i bildserien (fast jag har redan tjuvkikat lite på din blogg).
Jaha där ser man :)

Jag hade ett femdagarskort för 500 Kc och det har jag sparat, jag har även kvar min kupong från min resa 2008. Jag skulle önska att Stockholm hade lite mer av den charm som finns i Prag. Jag är ju galen i Tjecisk öl så för mig finns det många anledningar att älska Prag. :)

Trevligt, jag ska försöka lägga ut lite fler bilder här snart.
Användarens profilbild
trafikbefäl

Inlägg av trafikbefäl »

Jaha. gissa var jag har befunnit mig 13-16/5...

Bild
Jag kör hellre motorcykel!
lelleme

Inlägg av lelleme »

Och gissa var jag har befunnit mig 16-21/5...

Bild

Kan Du det, kan Du kanske också gissa vilken gata som fotografiet är taget på...!

Hälsningar
LENNART STEEN
Användarens profilbild
august
Kontakt:

Inlägg av august »

lelleme skrev:Och gissa var jag har befunnit mig 16-21/5...

Bild

Kan Du det, kan Du kanske också gissa vilken gata som fotografiet är taget på...!

Hälsningar
LENNART STEEN
Taget på Havlíčková i Prag, precis bredvid Masarykovo Nádraží.
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Jag gissar att att Trafikbefäl inmundigat ädlare fludium i närheten av Lill-sidans torg (Malostranske Namesti)
Med reservation för tyckfel.
Johan Eriksson

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den onsdag 04 maj 2011 8:04, redigerad totalt 1 gånger.
lelleme

Inlägg av lelleme »

august skrev:Taget på Havlíčková i Prag, precis bredvid Masarykovo Nádraží.
Helt rätt, precis samma gata som jag ser, när jag kommer hem att M224 plåtat fotografierna 4, 5 och 6 på.

m v h
LENNART
Användarens profilbild
M224

Inlägg av M224 »

Och mitt emot det gröna huset på bilden som Lennart har lagt ut så ligger "Outdoor"-butiken som var målet med att ta mig till Havlíčková. :)
Skriv svar