A32 411 + 412 reklamvagnar

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
A32

A32 411 + 412 reklamvagnar

Inlägg av A32 »

Från idag går A32 411 + 412 som reklamvagnar för Park Inn i Hammarby sjöstad, dom båda är utvändigt reklamerade :wink:
Någon kanske har hunnit ta en bild eller två så vi andra väntar på att få se....

/a32 :wink:
På fädernes grund skall det nya byggas, med trofast kärlek det gamla tryggas
Copyright A32 på mina bilder här på SSS Forum. לוהים גדול
Enskede

Re: A32 411 + 412 reklamvagnar

Inlägg av Enskede »

Jag har ett par på min flickr sida, får se om jag har tid att lägga in dom här senare ikväll.

http://www.flickr.com/photos/enjork/
For I am Costanza-Lord of the idiots.
Användarens profilbild
Hans Wibacke

Inlägg av Hans Wibacke »

"Sätt färg på tillvaron"...det är väl det som kluddpellarna tycker att dom gör? Stackars 411 och 412. Synd på så rara ärtor.

Om man står ut med reklam i exempelvis Spotify slipper man i alla fall betala för tjänsten...fast det är ju redan reklam i vagnarna och på hållplatserna så den liknelsen har man förstås inte mycket för.

Egentligen har jag inget emot att alla vagnar får utvändig reklam. Intäkterna bidrar ju till att hålla nere priset på tjänsten. Det här med foliering är jag emellertid ingen vän av. Ett mer långsiktigt reklamkoncept liknande det på Djurgårdslinjen med målade vagnar vore snyggare.
Björn Ehnberg

Inlägg av Björn Ehnberg »

Hans Wibacke skrev:"Sätt färg på tillvaron"...det är väl det som kluddpellarna tycker att dom gör? Stackars 411 och 412. Synd på så rara ärtor.

Om man står ut med reklam i exempelvis Spotify slipper man i alla fall betala för tjänsten...fast det är ju redan reklam i vagnarna och på hållplatserna så den liknelsen har man förstås inte mycket för.

Egentligen har jag inget emot att alla vagnar får utvändig reklam. Intäkterna bidrar ju till att hålla nere priset på tjänsten. Det här med foliering är jag emellertid ingen vän av. Ett mer långsiktigt reklamkoncept liknande det på Djurgårdslinjen med målade vagnar vore snyggare.
Kluddpellarna...? Nu tar du väl i!

Reklamtejpade t-banevagnar har ju funnits i flera år, och Saltis har som bekant haft sådana vagnar vid åtminstone ett tillfälle. Hur man än vänder sig har man ju den där kroppsdelen bak, och det kan vara på sin plats att påpeka att även Djurgårdslinjens reklammålningar har väckt mycket ont blod genom åren. Bussmicke talade ju t.ex. i någon tråd om "Djurgårdslinjens skamfläck"....

Bildtråd:
http://www.sparvagssallskapet.se/forum/ ... 17&t=30187
Äntligen - Lidingöbanan räddad! Eller....????
Användarens profilbild
Hans Wibacke

Inlägg av Hans Wibacke »

Ja, jag tog nog i. Reklamtejpade spårvagnar kommer inte förta min arbetsglädje eller dämpa min stolthet över ett väl förrättat värv. Jag tycker bara att det ser billigt ut och jag har alltid ogillat de reklamtejade t-banevagnarna också. Jag vurmar för de moderna vagnarnas egna och unika estetiska värden...nä gu' pretto det lät. Vi glömmer saken. :wink:
Skriv svar