Det har gått ett tag sedan jag senast fyllde på under denna rubrik. Då tar jag upp tråden med en bild som kan ha varit tagen under 1960- eller 1970-talet. Frågan är, åt vilket håll går vagnen?
Vilken riktning denna vagn rullar åt, är lättare att avgöra. Den 18 februari i år paserade jag åter denna plats i stadsdelen Kave Rös. Gatan heter Flöjtgatan.
En liten rättelse bara det är inte Flöjtgan utan Orkestergatan som är till vänster i bild Till Höger ligger Nymilsgatan. Hälsar en som är uppvuxsen där innan spårvagnen kom och åkte buss linje 56 Jag beklagar om det är några stav fel och annat som någon kan reta sig på
Tack för en vägledande kommentar. Efter att ha lämnat Göteborg 1967, har minnet avtagit för vissa detaljer, ex vis gatunamn. Dessvärre står det Flöjtgatan på min diabild från 1966. I den villfarelsen fortsatte jag att rubricera den senaste bilden. För den oinvigde: Flöjtgatan viker av upp åt vänster bakom fotografen. Gatan på bilden heter absolut Orkestergatan. En ensam flöjt gör ingen orkester!
En bonusbild p g a min minneslapsus. Även om jag föredrar miljöbilder, bifogar jag här en mer spårvagnsintensiv bild från samma plats från 10-02-18. Vilken typ av bilder, miljö eller "tekniska", man föredrar, är en smaksak.
Jösses! Du har lycktas att fånga något ovanligt! En M29 som släp till en M28!!!!!!! Det är väl för all del inte jätteovanligt, men tillräckligt ovanligt för att anmärka på.