Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
2 delar av C20 2190 på vagnar efter Rc2 1102 i Alvesta i eftermiddags. Mittdelen saknades i detta tåg, undrar on den finns kvar i Kalmar där detta tåg precis kom i från? Trolig destination Västerås! Hur ligger leveranserna egentligen? Om vi har 2190 här, 2192-2194 och 2200 levererade, var finns då 2191,2195-2199? och 2201->
Leveranserna av C20 blev omkastade 2200 kom tidigare, orsaken är att 2200 har ett inbyggt AC aggregat och skulle provas på bana 1 över sommaren. Den 2/9 levererades 2197 dragen av 9200 via tvärbanan. Den 4/9 levereras 2198
Anders.G.Rehnström skrev:Leveranserna av C20 blev omkastade 2200 kom tidigare, orsaken är att 2200 har ett inbyggt AC aggregat och skulle provas på bana 1 över sommaren. Den 2/9 levererades 2197 dragen av 9200 via tvärbanan. Den 4/9 levereras 2198
Jasså? Har den AC?
Har inte sett till denna 2200. Har den rullat, och rullar den fortfarande på gröna?
Jasså? Har den AC?
Har inte sett till denna 2200. Har den rullat, och rullar den fortfarande på gröna?
/Jonas.[/quote]
Tyckte jag också lät spännande när jag hörde det. Efter fråga på Postvagnen visade det sig dock att det bara är i förarhytten denna AC finns. Så för oss resenärer är nog vagnen precis likadan som alla andra vagnar.
Arnold skrev:Jasså? Har den AC?
/Jonas.
Tyckte jag också lät spännande när jag hörde det. Efter fråga på Postvagnen visade det sig dock att det bara är i förarhytten denna AC finns. Så för oss resenärer är nog vagnen precis likadan som alla andra vagnar.
/Michael[/quote]
Jaha, du... Som vanligt då: Vi som betalar får fortsätta basta, medan de som får betalt får njuta svalkan...