Tack A32 för fina bilder inte minst från den hemlighetsfulla vagnhallsmiljön som är stängd för oss oinvigda.
Fin 9205-bild från 2004, är det sista dokumenterade instasen före händelsen i februari 2010?
Den stora snökaosnatten 20-21 februari 2010 var det som sagt dags igen att ta fram Fordonet som var det enda som klarade av Situationen. Av allt att döma så gick 9205 två rundor på 12:an den natten i "enkelspårsdrift" på vart och ett av spåren. Huvudväxeln i Nockeby var fastfrusen i rakspårsläge, och plogspåret på södra spåret slutade strax före växeln, det såg jag. Morgonen efter så fortsatte enkelspårsdriften på norra spåret med 425 fram till klockan 12 ungefär då de raspiga högtalarutropen på hållplatserna slutade och tur 2 kom i trafik. 425 fick ta en stor del av smällen av detta snöväder och fick en tydlig hjulplatta av det...
Någon som har fler detaljer om detta, just nu verkar det vara dags att summera den tuffa vintern. Vad är egentligen erfarenheterna av Isvagnen 304?
ålstensgård skrev:425 fick ta en stor del av smällen av detta snöväder och fick en tydlig hjulplatta av det...
Hoppas det inte var jag som orsakade plattorna!
Sen fick 425 agera snöplog när enkelspårsdriften var över.. =) Det hade ju snöat en hel del när jag skulle köra första tåget på normalspår från nockeby. Dessförinnan hade en taxibil letat sig upp på spåret vid Höglandstorget, jag blev rätt förvånad när jag helt plötsligt fick möte med taxin. Tur att den endast blockerade det spår som inte var i drift... Hehe