Dåligt underhåll på de där vagnarna... Tycker de ser lite skrotfärdiga ut.
Gallofobi - Rädsla för Frankrike, fransk kultur - Vem är inte det? Papafobi - Rädsla för påven - Bättre det än avven. Macrofobi - Rädsla för långa väntetider - Inget för SL-trafiken.
Nej de var vackra och välskötta till sista dagen. Det är nog några av våra entusiaster som plockat souvenirer från dem.
307 gjorde sin ev sista tur på linjen de första dagarna i juni som festtåg med destinationsskylten "MAGNUS". Jag har en fin videosnutt men går de att visa här???
ålstensgård skrev:Nej de var vackra och välskötta till sista dagen. Det är nog några av våra entusiaster som plockat souvenirer från dem.
307 gjorde sin ev sista tur på linjen de första dagarna i juni som festtåg med destinationsskylten "MAGNUS". Jag har en fin videosnutt men går de att visa här???
Hälsningar Henrik i Ålsten
307 gjorde sin sista tur på Tolvan den 14 juni under A30-avtackningen.
mvh P
PCC - Poste de Commande Centralisée (Trafikledningscentral)
PCC - Presidents' Conference Committee (Amerikansk standardspårvagn)
ålstensgård skrev:OK om du säger det så. Annars har jag bara sett 310 på bilderna, förutom 307 som var parkerad som broschyrvagn i Alvik. Gick den ut med folk oxå?
ålstensgård skrev:OK om du säger det så. Annars har jag bara sett 310 på bilderna, förutom 307 som var parkerad som broschyrvagn i Alvik. Gick den ut med folk oxå?
Henrik
Sista turen gick väl med båda vagnarna?
Sista turen i trafik gick med 310 som enkelvagn.
Helt rätt... och den sista "inofficiella" turen gick med 310+307 sist av allt för dagen.
koppling i Alvik efter att jippot är över och all rekvisita är lastat
Liten stund senare i Nockeby.. en sista bild.
/a32
På fädernes grund skall det nya byggas, med trofast kärlek det gamla tryggas
Copyright A32 på mina bilder här på SSS Forum. לוהים גדול
A32 skrev:Den är seglivad A30 307 den har ännu inte passerat den yttersta växeln utan kämpar på att visa upp sig i Hammarbydepån....
i dag 7/3 2010.
Min kära uppkörningsvagn vill inte ge upp
/a32
Det beror ju på att spår 0 och 00 är inte röjt i Hammarby överhuvudtaget.
Så det får stå där och få mer rost på sig i solen
Micke
Johan A skrev:Vilka namn fanns på vartdengår rullen ?
Alvik-Nockeby, Alvik, Nockeby, Ålstens Gård, Ej i trafik, Abonnerad, Ropsten-Gåshaga, Ropsten, Gåshaga, Aga, (Skärsätra?), Brevik, Käppala. detta är fritt ur minnet.
Johan A skrev:Vilka namn fanns på vartdengår rullen ?
Alvik-Nockeby, Alvik, Nockeby, Ålstens Gård, Ej i trafik, Abonnerad, Ropsten-Gåshaga, Ropsten, Gåshaga, Aga, (Skärsätra?), Brevik, Käppala. detta är fritt ur minnet.
Jo dessa destinationer finns iaf på isvagnen 304 i bromma.. gissar att alla vagnar hade lika dana Dest-rullar