BussMicke kör ju en himla massa vardagsbilder som är underbara här kommer lite vardagsblåsbilder.
Först Hagsätra
Vindrutetorkarmotorn som drivs av tryckluft gav nog upp för en sisådär 25år sen så numera gäller manuell handkraft.
En tur genom stan smälter egentligen ingenting av den hårt packade snön som virvlat upp.
Här står vi vid Skanstull.
Det var vissa som tittade lite extra på dom frostiga vagnarna och skylten som sa att vagnen mot Skarpnäck snart skulle komma, hmm kunde detta vara tåget mot Skarpnäck?
Precis som the0fiskis säger så är det rätt väderberoende när man åker ut men jag kan säga att vid kraftigt snöfall så åker vi ut ganska omgående för att få bort det mesta om det finns risk för att det driver igen runt strömskenan.
MTR har egna specialväderrrapporter som visar vädret timme för timme så vi är mer än beredda när vi ser att nåt är på gång.
Snöblåståget har man kunnat se på röda linjen några dagar den här veckan mellan Liljeholmen-Norsborg då jag har haft utbildning, det kommer troligen att fortsätta kommande veckor också så håll utkik
Japp 9244 har man fixat sen den 23/12 men 9248 är tyvärr avställd i Hy t.v p.g.a elfel och trasigt blåsmunstycke ( inann nån säger nåt så var det jag som råkade ut för det ja).
Beräknad reparationstid ca 3 veckor så nu finns ingen i reserv längre.
Förresten vadå "mina"vagnar kunde du inte ha skrapat lite på "våra" vagnar också när du ändå var igång?
Micke Asklander skrev:Ja, du sköter om dom vagnarna som tillhör snöblåsartåget.
Så jag får ha "min" fikavagn i fred.
Nere i Hammarby igår efter sanering i Högdalen.
Micke
Hur blev resultatet. Gick all oönskad färg bort och är orginal färgen kvar. Hur lång tid tog saneringen? Kan du ordna en sanering av Museitågt tro, det hoppas AGR.
Är i princip bara karossen kvar av A29:an och boggierna.
Finns ingen inredning kvar, främre delen är ju en dieselmotor placerat, i mitten fläkten, och i bakre delen, finns en dieseltank.
Micke
[quote="Robban Ftm"]BussMicke kör ju en himla massa vardagsbilder som är underbara här kommer lite vardagsblåsbilder.
Först Hagsätra
Vindrutetorkarmotorn som drivs av tryckluft gav nog upp för en sisådär 25år sen så numera gäller manuell handkraft.
En tur genom stan smälter egentligen ingenting av den hårt packade snön som virvlat upp.
Här står vi vid Skanstull.
Det var vissa som tittade lite extra på dom frostiga vagnarna och skylten som sa att vagnen mot Skarpnäck snart skulle komma, hmm kunde detta vara tåget mot Skarpnäck?