Mycket CX på Bana1

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
A32

Mycket CX på Bana1

Inlägg av A32 »

Har sett ett flertal Cx tåg körandes på bana 1 norr om Alvik idag/kväll, nån som vet varför denna livliga aktivitet av gamla vagnar?

Övningskörning?
Svarvtåg (knappast va)?

/a32 :?: :wink:
På fädernes grund skall det nya byggas, med trofast kärlek det gamla tryggas
Copyright A32 på mina bilder här på SSS Forum. לוהים גדול
daniel_s

Re: Mycket CX på Bana1

Inlägg av daniel_s »

Det är i alla fall en lämplig dag att köra på, med tanke på vagnarnas behov av kapacitetsreducerande manuella ställverksåtgärder...
Användarens profilbild
Robban Ftm

Inlägg av Robban Ftm »

Det körs massor av vagnstransporter mellan bana 3 och Vällingby för underhåll/reparation och det kanske var en sån?

Herr A32 får väl följa med när vi är ute å snöblåser eller kanske sitta med en stund på min utbildning av snöblåsförare och trigga den gamla nostalginerven?? :wink:

Efter juluppehållet (27/12)börjar åter snöjouren och då är jag igång igen.

/R
Användarens profilbild
A32

Inlägg av A32 »

Robban Ftm skrev:Det körs massor av vagnstransporter mellan bana 3 och Vällingby för underhåll/reparation och det kanske var en sån?

Herr A32 får väl följa med när vi är ute å snöblåser eller kanske sitta med en stund på min utbildning av snöblåsförare och trigga den gamla nostalginerven?? :wink:

Efter juluppehållet (27/12)börjar åter snöjouren och då är jag igång igen.

/R

Absolut vill jag inte missa det tillfället :!:
Hör av mig Robban.

/a32 :wink:
På fädernes grund skall det nya byggas, med trofast kärlek det gamla tryggas
Copyright A32 på mina bilder här på SSS Forum. לוהים גדול
Användarens profilbild
Bandit

Inlägg av Bandit »

Att det har körts en del cx på bana 1 den senaste tiden beror på att bana 3 trafikerats med långa tåg även på helgerna under december.

Man har valt att enbart traffikera med C20 eftersom det finns många C20 som inte används på bana 1 på helgerna. Det har medfört att fem C20 tåg lånats in från Vällingby till Rissne, men för att få plats med alla inlånade C20 har man helt enkelt "parkerat" några cx-tåg i Vällingby under tiden.
Skriv svar