Stortorvet 26/4 1997, när var det 210 kom till Djurgården?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Visst sjutton tänkte på fel vagn,men dock en HökaAndy skrev:Det bilde du hadde der er av vogn 700, tidligere vogn 249 hos Oslo sporveier!
Her er et bilde av 210 etter at den ble malt om:
Andreas
Sån är den mye greit...Andy skrev:Det er jo ikke så greit, for som du sier så er bege vognene HØKA vogner!
Vogn 210 er tidligere SM-53 /1 232, men den ble bygget om rundt 1990!
Andreas
Vilket ombyggnad har man gjort på den sedan den kom hit, kan inte se någon större skillnad förutom färgen.Andy skrev:Hei!
Dette er, etter min mening den RIKTIGE fargen og utseendet på vognen!
Liker ikke de ombygningene som er gjort på den etter at den kom til Stockholm!
Andreas
Dessa detaljer har jag inte tänkt på förän du sa det nu.Andy skrev: -Enkel, rund lyskaster forran
-Gule lys som var i støtfangeren er fjernet
-Togkjøringskontakt i fronten er fjernet
-Linjeskiltkassa er flyttet til midten av taket forran på vognen
Andreas
Kommer du på något mer är det bara att höra av dig.Baard Belsaas skrev:Ja, dørautomatikken er der fortsatt.
Man har venstre speil ute hele tiden siden alle andre vogner har det OG fordi det er plass til det i alle kurver, vognhallsporter osv.
Kan ikke komme på andre større ombygninger på vogna, men jeg kan ha godt glipp av noe...
Hei Stefan!Stefan Widén skrev:Hoppas detta gav lite klarhet
Mvh Stefan Widén
Ok, dette viste jeg ikke, men skjønner det godt, det var vell også meningem med M-23 vognene fra Göteborg at de ikke var museumsvogner, men trafikkvogner!För oss är 210 ingen museal vagn uten ren kommersiell driftvagn (det finns ju 2 st kvar i orginal).