Befann mig vid Liljeholmen vid 8-tiden imorse och då såg jag ett rent C14-tåg på Linje 13 mot Ropsten.
Detta betyder ju att C14 har flyttats över till Bana 2(De skulle få 10 st) och bana 2 hade 10 st C13. Om jag har förstått detta har alltså C13 tagits ur trafik och detta betyder ju att en epok har gått i graven. Nu finns det alltså ingen grön vagn kvar i trafik...
Befann mig vid Liljeholmen vid 8-tiden imorse och då såg jag ett rent C14-tåg på Linje 13 mot Ropsten.
Detta betyder ju att C14 har flyttats över till Bana 2(De skulle få 10 st) och bana 2 hade 10 st C13. Om jag har förstått detta har alltså C13 tagits ur trafik och detta betyder ju att en epok har gått i graven. Nu finns det alltså ingen grön vagn kvar i trafik...
Någon som kan bekräfta/ dementera?
Mvh
Kvarne -I skolan och tvångsmatas med kunskap
Jasså, varför såg jag C13-tåget med 1200 i spetsen för halvtimme sedan då?
Bussmicke: Ok...det låter ju bra..då var det inte sista dagen för de "3 gröna" idag i alla fall...
Men i och med att 10 st C14 vagnar nu är levererade till bana2 så måste det betyda att de ersätter 10 st någonting-vagnar....antingen förr eller senare....
Bruse: Du har inte en så vidare bra ton heller...om du slutar klanka ner på folk för små saker så kanske fler vill skriva här!
Så kan det mycket väl vara. På vagnen jag åkte fanns bara en siffra kvar av de fyra, och jag försökte gissa vilka de försvunna siffrorna kunde ha varit med hjälp av den gröna nyansen.