Linjer som aldrig blev av (i Helsingfors) - år 1918 osv.

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Olle
Kontakt:

Re: Linjer som aldrig blev av (i Helsingfors) - år 1918 osv.

Inlägg av Olle »

Jag var i Helsingfors häromdagen och såg då att man ännu inte (?) kör på den nya linjen förbi Tennispalatset. Kan det vara så eller är det bara temporärt som det är avstängt? Man höll på att jobba i små tält över norrgående spår på Fredriksgatan.

:D lle.
:-)lle
AGR
Kontakt:

Re: Linjer som aldrig blev av (i Helsingfors) - år 1918 osv.

Inlägg av AGR »

Olle skrev:Jag var i Helsingfors häromdagen och såg då att man ännu inte (?) kör på den nya linjen förbi Tennispalatset. Kan det vara så eller är det bara temporärt som det är avstängt? Man höll på att jobba i små tält över norrgående spår på Fredriksgatan.

:D lle.

Från HST:s hemsida:

26.11.09 Spårlinje 3T kör inte via Kampen 30.11. – 13.12.

Under 30.11. - 13.12 kör linje 3T i båda riktningarna på undantagsrutt via Mannerheimvägen med hållplatserna Glaspalatset och Arkadiagatan med hållplatserna vid Naturhistoriska museet. Den otrafikerade sträckan via Kampen ersätts inte med bussar.
Undantagsarrangemanget beror på avloppsrenovering på Fredriksgatan mellan metrostationen och Kampens terminal. Busshållplatserna Kampen (M) flyttas också litet för renoveringstiden. Se karta.
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Skriv svar