Cityspår

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
2763

Cityspår

Inlägg av 2763 »

Hur går det egentligen med Cityspår?

Var just inne på deras hemsida en sväng och kunde konstatera att den nyaste nyheten är från år 2000. ´

Finns organisationen kvar - finns det någon verksamhet???

/Tony
Med reservation för tyckfel.
Johan Eriksson

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den söndag 26 juni 2011 17:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Tack för svaret Johan - det värmdö!
Med reservation för tyckfel.
Användarens profilbild
Reimersholme71
Kontakt:

Tips?

Inlägg av Reimersholme71 »

Johan Eriksson skrev:Om det är någon som känner sig mannad att samarbeta med oss så är ni välkomna att höra av er! Förslaget är s a s redan klart, nu handlar det (igen) om att prata, lobba och övertyga! Det kan man iofs göra i andra sammanhang, tex om man är med i ett politiskt parti. De som har ett mer reelt inflytande, tex SSS(SS), Stig Dingertz mfl har nog gjort sitt yttersta!?
Jag vet inte hur mycket jag kan hjälpa till med lobbying i Stockholm, annat än att säga att det uppenbart klyftigaste vore att lägga räls i bussfilerna för blåbussarna istället för att köpa en massa bussar som slits ut på sex och trekvarts år...

Men jag undrar om det finns någon expert som kan hjälpa mig med att lobba för mitt förslag till utbyggnad i Norrköping. Jag sitter och plitar på en skrivelse som jag tänkte skicka till politikerna. Jag har inte så värst mycket siffror att komma med, bland annat, utan mest sunt-förnuft-argument. Och det vet vi ju att sunt förnuft sällan biter på politiker... :wink:
AdrianLangemar

Inlägg av AdrianLangemar »

Johan Eriksson skrev:Jo vi finns kvar men jag/vi (James Codrington och jag) har sysslat med lite annat. Vi höll på rätt ordentligt under 90-talet och vi hade väl hoppats på att det skulle hänt lite mer bland politiker och tjänstemän under den här tiden. Som ni vet så står det rätt stilla även om Centralenförlängningen utreds igen.......

Cityspår hade knappast förväntat sig att hela nätet skulle varit färdigställt idag men det går oerhört långsamt bland de styrande även om jag får uppfattningen att fler är positiva nu (se länk till SvD 17.02.: http://www.svd.se/dynamiskt/Inrikes/did_4911786.asp) än för 10-15 år sedan!?

Nu har väl iofs pengarna tagit slut höll jag på att skriva men vi har gjort ett förslag med Cityspår kopplat till trängselavgifterna. Filar f n på det och det skickas inom kort till ansvariga politiker.

Om det är någon som känner sig mannad att samarbeta med oss så är ni välkomna att höra av er! Förslaget är s a s redan klart, nu handlar det (igen) om att prata, lobba och övertyga! Det kan man iofs göra i andra sammanhang, tex om man är med i ett politiskt parti. De som har ett mer reelt inflytande, tex SSS(SS), Stig Dingertz mfl har nog gjort sitt yttersta!?
Länken funkar inte. Den rätta adressen är följande:
http://www.svd.se/dynamiskt/Inrikes/did_4911786.asp
Johan Eriksson

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den söndag 26 juni 2011 17:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Ulrik Berggren
Kontakt:

Inlägg av Ulrik Berggren »

Johan Eriksson skrev:Länken funkar inte. Den rätta adressen är följande:
http://www.svd.se/dynamiskt/Inrikes/did_4911786.asp

Frågan är om dessa 70 ledamöter framhärdar och driver frågan vidare trots alla sparbeting? Leder dessa till att Centralenförlängningen är ute ur leken för en lång tid?
Förmodligen, med näst intill visshet gränsande sannolikhet, ja. Tror att stombussarna till Nacka och Värmdö ligger betydligt närmare hjärtat hos planerarna på SL i dagsläget :idea:
/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Johan Eriksson

x
Användarens profilbild
Olle
Kontakt:

Inlägg av Olle »

Vad kostar förlängningen till Centralen? Finns det inte andra finansieringsidéer än de rent skattefinansierade? Kan man inte leasa spåret från exempelvis HSBC, de ser ut att äga det mesta runt om i världen och leasar till nyttjarna.
:-)lle
Johan Eriksson

x
Skriv svar