Framtidsplaner för New Yorks tunnelbana på Discovery

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Palle L

Framtidsplaner för New Yorks tunnelbana på Discovery

Inlägg av Palle L »

Stora (verklighetsbaserade?) framtidsplaner för New Yorks tunnelbanor presenteras grafiskt snyggt om än faktamässigt tunt på följande sida:

http://dsc.discovery.com/convergence/en ... ctive.html
Mr. Burns

Inlägg av Mr. Burns »

Jag tar små tittar på Discovery Mix för jämnan när jag sitter framför teven och hittar de mest knasiga program, men när det väl handlar om järnvägar under Atlantens yta och tunnelbanor i New York missar jag allt. :cry:
Anders Norén

Inlägg av Anders Norén »

Med tanke på hur sensationellt djupt 43 meter framställs som så måtte dagens t-bana i New York ligga väldigt grunt. Huru härmed?

Anders
PerW

Inlägg av PerW »

Mig veterligt så är tunnelbanan i New York nästan uteslutande(där den går i tunnel, stora delar går ju ovan jord)byggd med "cut and cover" metod. Alltså går tunnlarna direkt under gatan. Vissa sträckor i Stockholm är byggda enligt samma princip. Tex under Sveavägen.
Per
jobro

Re: Framtidsplaner för New Yorks tunnelbana på Discovery

Inlägg av jobro »

Det finns matnyttig information om de tunnelbanenät som finns i olika städer runt om klotet på www.urbanrail.net, även framtidsplaner för vissa städer.
Skriv svar