Anders F

En vårdag 1980 inte ett spår men en Büssing på linje 47 längs Djurgårdsvägen

Vid Bellmansro på Djurgården kunde man finna spår, vem trodde 1980 när bilden togs att det skulle gå spårvagnar här och att även jag skulle köra på dem

Så plötsligt på Djurgården började man skrapa fram gamla spår.. 1990 ?

Det byggs spårväg vid Skansen en linje 44 tar sig fram i snön

Övningskörning ägde till en början rum på Nockebybanan

I maj 1991 kunde så övningskörning ske på riktigt på Djurgårdslinjen

När invigningen skedde den 2 juni 1991 regnade det. Men jag, kanske den ende, fann en torr plats att sitta och kika från. Nämligen på övervåningen i den vid Norrmalmstorg parkerade dubbeldäckaren. Torrt vare det och bilder blev det

Invigningståget med vagn 288

288 igen solen kom sedan och allt blev som det ska vara vid spårvägsinvigningar

Oslo nr 249 vid Alkärrshallen

Vagn 249 blev sedan Cafévagn 700

Hm Malmövagnar klär även i blått .... en göteborgare med skånskt ursprung uppskattade inte denna kommentar

Malmö vagnen nr 71 på väg över Djurgårdsbron

Hm...titta jag kör spårvagn i Stockholm. Det var väl en del som inte gillade den lite lätt blandade uniformen som användes...lite av allt Djurgårdslinjen och Göteborgs Spårvägar

Norsk förare å¨vagn 71 vid Gröna Lund - kommer alltid att vara svag för utropet Nybroplassss

Reklammålade vagnar fanns här vagn 329 som gör reklam för något färjebolag

Två gröna vackra spårvagnar Malmö 34 + 176 utanför Alkärrshallen

A4 nr 37 renoverades och målades i grönt

Vagn 342 redo en vacker varm sommardag

Från Militären i Göteborg lånades denna...öh...nej denna M21 utlånades till Djurgårdslinjen

Jag slutar denna bildkavalkad med Malmö 71 vid Nybroplan. Tänk om det sett ut så här från den 3 september 1967 med högertrafiksombyggda mustanger..........