Spårvagnar i Helsingborg
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Spårvagnar i Helsingborg
Enligt nätupplagan av Helsingborgs Dagblad så kan det vara nära en start av spårvägsbygge i Helsingborg.
Hälsingborgare i själ o hjärta
- Stefan Widén
Re: Spårvagnar i Helsingborg
men leffe såg att någon hade skirvit kommentar i tidningen
"äntligen
jag bor och jobbar med spårvagnar i Stockholm men född och uppvuxen i Helsingborg så jag ser framimot att få möjlighet att flytta hem och jobba med spårvagnar"
Du kan väl pendla iaf.....
Hoppas verkligen det lossnar där ner också.
Stefan
"äntligen
jag bor och jobbar med spårvagnar i Stockholm men född och uppvuxen i Helsingborg så jag ser framimot att få möjlighet att flytta hem och jobba med spårvagnar"
Du kan väl pendla iaf.....

Hoppas verkligen det lossnar där ner också.
Stefan
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
- Ulrik Berggren
- Kontakt:
Före 2020 ska en första linje vara klar, är det väl sagt, men det kan ju iofs betraktas som snart i dessa sammanhang
Det stråk som i första hand övervägs är från Knutpunkten mot Lasarettet och vidare mot Drottninghög - Dalhem. Steg två blir ner genom det blivande H+-området och vidare mot Råå - Ättekulla.

/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
2020 går Leffe A i pension. Han kan starta spårvägen i Helsingborg och sedan återvända
till Stockholm, hans vänner vill gärna ha honom här! Vid det laget är väl såväl innerstads-
nätet med spårväg som de populära tvärbanorna ganska utbyggda...
Vagnmästaren
till Stockholm, hans vänner vill gärna ha honom här! Vid det laget är väl såväl innerstads-
nätet med spårväg som de populära tvärbanorna ganska utbyggda...
Vagnmästaren