Se länk:
http://www.bombardier.com/en/transporta ... 0d800b882c
Mvh/Thomas Å
Berlin köper 99 Flexity
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
-
Re: Berlin köper 99 Flexity
Slutet för Tatra i Berlin mao?
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Jo, det lär nog bli så, men 99 st tar ju iofs en stund att leverera, så ännu har du tid på dej att åka dit igen.Bussmicke skrev:Slutet för Tatra i Berlin mao?
F.ö. så berättade jag ju om deras avsiktsförklaring att köpa ersättning för Tatra, då man beställde prototypvagnarna härom året. Vill minnas vi var i Tyskland då.
På sikt ja. Dels är leveransperioden planerad till 2011-2017. Om man läser pressemddelandet framgår att "A further anticipated 33 vehicles, whose structure type is still to be determined with the state of Berlin, will ensure the complete replacement of the 237 Tatra vehicles still currently in use."Bussmicke skrev:Slutet för Tatra i Berlin mao?
Så helt lär de inte försvinna än på bra länge.
- Nils Carl Aspenberg
Det var vel meningen å kjøpe 200 nye, så bestillingen er altså blitt redusert.