Bildgåta - vad och var?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Bildgåta - vad och var?
En liten bildgåta: Var är bilden tagen, och vad är det för mojäng som sitter på väggen uppe vid taket?
- simonbertilsson
Re: Bildgåta - vad och var?
Stockholm S. Vad mojängen är till för vet jag dock inte.
Ta gärna en titt på min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
Stockholms södra är rätt. Den andra delen av gåtan misstänkte jag skull bli lite knepigare...simonbertilsson skrev:Stockholm S. Vad mojängen är till för vet jag dock inte.

Visar kanske hur lång tid som förflutit från det att tåget före avgått. Har suttit liknande (analoga) klockor i t-banan tidigare (kanske finns fortfarande).kildor skrev:Stockholms södra är rätt. Den andra delen av gåtan misstänkte jag skull bli lite knepigare...simonbertilsson skrev:Stockholm S. Vad mojängen är till för vet jag dock inte.
Nej, någon sådan timer är det inte frågan om. Det har faktiskt inget med tid att göra...
Det är inte en sån variabel hastighetsmätare?
Ägare av Olympus FE160 och Sony DCR-HC24E.
Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
Kan väl också säga att apparaten tas i bruk först på måndag. Just nu är den inte aktiverad, och den kommer bara att vara tänd i vissa situationer.
Broöppning i Södertälje =)kildor skrev:Kan väl också säga att apparaten tas i bruk först på måndag. Just nu är den inte aktiverad, och den kommer bara att vara tänd i vissa situationer.
Könummer? När man trycker på "Begäran om tågväg" vid Cst får man en kölapp, och när sen rätt nummer kommer upp så kör man.
Den var bra.....daniel_s skrev:Könummer? När man trycker på "Begäran om tågväg" vid Cst får man en kölapp, och när sen rätt nummer kommer upp så kör man.

Hur många sekunder det är till framförvarande tåg?
Nej, det har som sagt inget med tid att göra.
En ledtråd kan vara att titta på hur den vita/grå boxen under sifferdisplayen är utformad. Den kommer lysa med streck och prickar beroende på...
En ledtråd kan vara att titta på hur den vita/grå boxen under sifferdisplayen är utformad. Den kommer lysa med streck och prickar beroende på...
Är vid norra plattformsänden? I så fall skall kanske displayen visa till vilken plattform vid centralen som tågvägen är lagd?
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Nej det är ju södra änden för tågen mot Vhe/Söc. Kan det ha med vilket spår man får komma in på i Älvsjö?LÅ1 skrev:Är vid norra plattformsänden? I så fall skall kanske displayen visa till vilken plattform vid centralen som tågvägen är lagd?
Nej, den kunde lika gärna ha suttit i andra riktningen eller på en annan station. Den aktiveras bara för pendeltåg och det är ett försök att testa utrustningen inför något nytt som kommer...
Kan det ha med hur trafikanterna är placerade på plattformen?
Nej, men det hade varit kul med en mätare som kunde tala om hur många personer det finns på plattformen
Försöket syftar till att undersöka förutsättningarna för ett "tillbehör" som planeras att byggas i samband med ett visst mångmiljardprojekt i staden (dock inte just på den här stationen).

Försöket syftar till att undersöka förutsättningarna för ett "tillbehör" som planeras att byggas i samband med ett visst mångmiljardprojekt i staden (dock inte just på den här stationen).
Hmm... Den ska visa aktuell vägtullstaxa för stambanan? Nähä.kildor skrev:Nej, men det hade varit kul med en mätare som kunde tala om hur många personer det finns på plattformen![]()
Bildlicens: Creative Commons by-nc-sa.
Det ser ju inte ut som en decibelmätare heller med tanke på citybanan så..