Roligaste stations/hållplatsnamnet?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Roligaste stations/hållplatsnamnet?
På linje 312 Brommaplan-Adelsö (Stockholm) finns hållplatsen Vibohär 

De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
I Budapest finns en tunnelbanestation som heter "Bajza"-någonting och den låg innan stationen där mitt hotell låg.
Med några bira innanför västen lät det oerhört roligt när de ropade upp stationsnamnet i högtalarna... då visste man att man snart skulle gå av.
Bruse, skulle du följa den uppmaningen då också?
Med några bira innanför västen lät det oerhört roligt när de ropade upp stationsnamnet i högtalarna... då visste man att man snart skulle gå av.
Bruse, skulle du följa den uppmaningen då också?

- Reimersholme71
- Kontakt:
Skogen, tack!
Västra Skogen är inte heller den helt o-rolig. Får mig att tänka på vinjetten till Lasse Åbergs TV-program Zvampen.TimK skrev:Jag finner det fortfarande roligt att det i Berlins tunnelbana finns en station som heter "Onkel Toms Hütte".
Mvh Tim
M
- Reimersholme71
- Kontakt:
Bastuban
Finns det något kvar av skogen då? (Jag åker så sällan Blå Linjenbruse skrev:Västra Skogen är ett påhittat namn.
Skogen i närheten heter Ingenting. Och som någon på SL då sade, att "en station kan ju inte heta Ingenting".
Så man hittade på Västra Skogen.

I Norrköping har vi en hållplats vid namn Bastuban. Och det har nog inget med spavagnens Bastu att göra...

Martin
- Reimersholme71
- Kontakt:
Bråviksvägen 37
Något att fylla den med bör man kunna få under Diggabelt/Spisa!Kvarne skrev:Ett halvroligt namn är väl Kista...
Iofs inte såååå roligt, men men...det var väl typ vad min förtillfället förkylda kropp kunde kläcka ur sig....
En något så när rolig hållplats i Norrköping är Bråviksvägen 37. Jag vet inte vem som bor där, men det måste vara trevligt att ha en egen hållplats (den ligger i ett villaområde).
Namnet Rambogatan brukar uppskattas av cineaster med smak för actionrullar.
M
- Kristofer
- Kontakt:
Viks central - mellan Ålstäket och Hemmesta på Värmdö och inte särskilt central. Central ska nog bara verka särskiljande från Viks Gård på sträckan Ålstäket - Stavsnäs.
I samma kategori finns de två ganska lantliga hållplatserna Norrby centrum och Norrby torg som ligger i varsin väkorsning med ett hus i Haninge (linje 836). Det som kvalificerar epitetet centrum torde vara Kgl Postverkets gula brevlåda därstädes...
I samma kategori finns de två ganska lantliga hållplatserna Norrby centrum och Norrby torg som ligger i varsin väkorsning med ett hus i Haninge (linje 836). Det som kvalificerar epitetet centrum torde vara Kgl Postverkets gula brevlåda därstädes...
Om man inte vet vart man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ju ändå inte när man är framme. (Nalle Puh)
Re: Bastuban
Det som är bakom Karlbergs slott. Inte mycket kvar, men några träddungar borde vara kvar.Reimersholme71 skrev:Finns det något kvar av skogen då?
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
- Ulrik Berggren
- Kontakt:
Omrdet runt hållplats Länna Centrum längs 830:an är inte heller direkt överurbaniserat...Kristofer skrev:Viks central - mellan Ålstäket och Hemmesta på Värmdö och inte särskilt central. Central ska nog bara verka särskiljande från Viks Gård på sträckan Ålstäket - Stavsnäs.

/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Sälöfjordsgatan, är ju ett roligt namn.
Lana blir kul om man läser det baklänges.
"Green things square" är ju också väldigt roligt.
För att inte tala om Musikvägen, Länsmansgården, Valand och Bögatan (med endast ett "g"!).
Getebergsäng då?
Quidingsgatan, den enda hållplatsen med "q"!
Liseberg är ju inte speciellt kul, men det kan bli det om man går in...
På Aprilgatan 1 kan man ju bli lurad...
På Rymdtorget kan man ju bli upprymd...
Önskevädersgatan... tja vad önskar man inte för väder?
Bj.
Lana blir kul om man läser det baklänges.
"Green things square" är ju också väldigt roligt.
För att inte tala om Musikvägen, Länsmansgården, Valand och Bögatan (med endast ett "g"!).
Getebergsäng då?
Quidingsgatan, den enda hållplatsen med "q"!
Liseberg är ju inte speciellt kul, men det kan bli det om man går in...
På Aprilgatan 1 kan man ju bli lurad...
På Rymdtorget kan man ju bli upprymd...
Önskevädersgatan... tja vad önskar man inte för väder?
Bj.
Vadå jag dyster?
-
- Kontakt:
Är det flodvägen som avses med denna vägkorsning?Kristofer skrev:Viks central - mellan Ålstäket och Hemmesta på Värmdö och inte särskilt central. Central ska nog bara verka särskiljande från Viks Gård på sträckan Ålstäket - Stavsnäs.
Hoppas det är ebb när bussen skall angöra hållplatsen så att den den inte flyter iväg...

- Stefan Isaksson
- Kristofer
- Kontakt:
Nej, jag syftar på de två hållplatserna före Flodvägen, Norrby torg som ligger i korsningen av Norrbyvägen och Sjövägen, samt Norrby centrum som ligger i korsningen av Norrbyvägen, Badstrandsvägen och Norrby Vinterväg. Ganska lantligt.Daniel Wohlin skrev:Är det flodvägen som avses med denna vägkorsning?Kristofer skrev:Viks central - mellan Ålstäket och Hemmesta på Värmdö och inte särskilt central. Central ska nog bara verka särskiljande från Viks Gård på sträckan Ålstäket - Stavsnäs.
Hoppas det är ebb när bussen skall angöra hållplatsen så att den den inte flyter iväg...
Om man inte vet vart man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ju ändå inte när man är framme. (Nalle Puh)
Hålplatsnamn
På linje 183 i Stockholm så heter 10 av 13 hållplatser Kvarter och ett nummer.
AGR
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D
Alla mina bilder på forum är © AGR
Åk effektivt åk kollektivt!
Använder numera en Canon EOS 1000D