Här kommer två bilder från dagens marathontrafik. Fler bilder läggs upp på hemsidan efter
helgen. Mycket nöje.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Det var meningen att cafetåget skulle stå vid Nybroplan under maran så folk kunde komm in & fika. Tre spårvagnar gick i kollontrafik på det andra spåret mellan Skansen & Nybroplan. Själv höll jag mig mest på vagn 335 då jag kände konduktören, som också gjorde sin premiärtur som trafikbiträde. Grattis.LÅ1 skrev:Kul me bilder från ovanlig trafikdag. Och på, för banan, ovanlig vagn!
Jag såg cafe- och McDonald's-vagnarna lämna Norrmalmstorg vid 14-tiden i dag. Sedan blev de stående vid Nybroplan. Var det planerat eller kom man iväg för sent, och blev stoppad av alla avspärrningar? Norrmalmstorg borde varit en bättre uppställningsplats. Inser nu, när jag ser bilden, att man blev fast även när pendeltrafiken på ett spår kördes. Man var ju på fel spår. Finns det överhuvud taget några övergångsspår på Djurgårdslinjen?
OK! Det var planerat! Jag funderade på om man hade tänkt att ha café-vagnen öppen, men såg att den var stängd. Den öppnades alltså senare! Kanske när trafiken på det andra spåret kom igång.MJTÅG skrev:Det var meningen att cafetåget skulle stå vid Nybroplan under maran så folk kunde komm in & fika. Tre spårvagnar gick i kollontrafik på det andra spåret mellan Skansen & Nybroplan. Själv höll jag mig mest på vagn 335 då jag kände konduktören, som också gjorde sin premiärtur som trafikbiträde. Grattis.
Som nämnts i föregående inlägg finns det övergångsspår vid just Nybroplan.
Ingen aning när den öppnade/stängde men jag antar att den var öppen under den tid som cafetåget stod vid Nybroplan för annars hade den nog inte gjort så mycket nytta där. När trafiken började komma igång igen efter maran kördes cafetåget hem till hallen.LÅ1 skrev:OK! Det var planerat! Jag funderade på om man hade tänkt att ha café-vagnen öppen, men såg att den var stängd. Den öppnades alltså senare! Kanske när trafiken på det andra spåret kom igång.MJTÅG skrev:Det var meningen att cafetåget skulle stå vid Nybroplan under maran så folk kunde komm in & fika. Tre spårvagnar gick i kollontrafik på det andra spåret mellan Skansen & Nybroplan. Själv höll jag mig mest på vagn 335 då jag kände konduktören, som också gjorde sin premiärtur som trafikbiträde. Grattis.
Som nämnts i föregående inlägg finns det övergångsspår vid just Nybroplan.
Vänster trafik i början.charmander skrev:Ja, på Nybroplan, men det andra spåret är avstängt (DVS, där Cafevagnen stod, som planerat)
Här har jag spelat in en film när jag reste ombord på 17 vid dess första avgång från nybroplan i den nya tidtabellen.
http://www.youtube.com/watch?v=HdctS6A6w7k[/youtube]
Fungerande länk
Bra för att vara första gången för mig. musiken i början och i slutet kommer från pokemon-spel. bilden i början var från förra sommarens spårvagnens dag.
Jag heter på youtube SummerADDE.
Det var Stockholm Marathon vars löpare ockuperade halva strandvägen så Djurgårdslinjen fick köra tre spårvagnar i kollon på det kvarvarande spåret.Tramman skrev:Varför?
Trafiken gick som vanligt fram till c:a kl. 14. Kl. 14-15 var det trafikuppehåll för marans första varv och från kl. 15 och c:a 3 timmar framåt gick tre vagnar i kollon på enkelspår. Strax efter kl. 18 kunde vagnarna börja gå normalt igen. Fast då var det mest skytteltrafik.charmander skrev:första vändan från djurgården sades det vara stopp på grund av att massa löpare kommer ifrån kaknästornet.