Två bilder från dagens DJL!

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
mjtag
Kontakt:

Två bilder från dagens DJL!

Inlägg av mjtag »

Hej!
Här kommer två bilder från dagens marathontrafik. Fler bilder läggs upp på hemsidan efter
helgen. Mycket nöje.

Bild

Bild
/Martin. Spårväg och kontanter, ja tack.
Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram
LÅ1

Re: Två bilder från dagens DJL!

Inlägg av LÅ1 »

Kul me bilder från ovanlig trafikdag. Och på, för banan, ovanlig vagn!

Jag såg cafe- och McDonald's-vagnarna lämna Norrmalmstorg vid 14-tiden i dag. Sedan blev de stående vid Nybroplan. Var det planerat eller kom man iväg för sent, och blev stoppad av alla avspärrningar? Norrmalmstorg borde varit en bättre uppställningsplats. Inser nu, när jag ser bilden, att man blev fast även när pendeltrafiken på ett spår kördes. Man var ju på fel spår. Finns det överhuvud taget några övergångsspår på Djurgårdslinjen?
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Användarens profilbild
ADDE
Kontakt:

Inlägg av ADDE »

Ja, på Nybroplan, men det andra spåret är avstängt (DVS, där Cafevagnen stod, som planerat)

Här har jag spelat in en film när jag reste ombord på 17 vid dess första avgång från nybroplan i den nya tidtabellen.

http://www.youtube.com/watch?v=HdctS6A6w7k[/youtube]
Fungerande länk

Bra för att vara första gången för mig. musiken i början och i slutet kommer från pokemon-spel. bilden i början var från förra sommarens spårvagnens dag.

Jag heter på youtube SummerADDE.
Användarens profilbild
mjtag
Kontakt:

Inlägg av mjtag »

LÅ1 skrev:Kul me bilder från ovanlig trafikdag. Och på, för banan, ovanlig vagn!

Jag såg cafe- och McDonald's-vagnarna lämna Norrmalmstorg vid 14-tiden i dag. Sedan blev de stående vid Nybroplan. Var det planerat eller kom man iväg för sent, och blev stoppad av alla avspärrningar? Norrmalmstorg borde varit en bättre uppställningsplats. Inser nu, när jag ser bilden, att man blev fast även när pendeltrafiken på ett spår kördes. Man var ju på fel spår. Finns det överhuvud taget några övergångsspår på Djurgårdslinjen?
Det var meningen att cafetåget skulle stå vid Nybroplan under maran så folk kunde komm in & fika. Tre spårvagnar gick i kollontrafik på det andra spåret mellan Skansen & Nybroplan. Själv höll jag mig mest på vagn 335 då jag kände konduktören, som också gjorde sin premiärtur som trafikbiträde. Grattis.
Som nämnts i föregående inlägg finns det övergångsspår vid just Nybroplan.
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

MJTÅG skrev:Det var meningen att cafetåget skulle stå vid Nybroplan under maran så folk kunde komm in & fika. Tre spårvagnar gick i kollontrafik på det andra spåret mellan Skansen & Nybroplan. Själv höll jag mig mest på vagn 335 då jag kände konduktören, som också gjorde sin premiärtur som trafikbiträde. Grattis.
OK! Det var planerat! Jag funderade på om man hade tänkt att ha café-vagnen öppen, men såg att den var stängd. Den öppnades alltså senare! Kanske när trafiken på det andra spåret kom igång.
Rädda en medmänniskas liv, ge blod!
Att betala kontant är en solidaritetshandling
Användarens profilbild
mjtag
Kontakt:

Inlägg av mjtag »

LÅ1 skrev:
MJTÅG skrev:Det var meningen att cafetåget skulle stå vid Nybroplan under maran så folk kunde komm in & fika. Tre spårvagnar gick i kollontrafik på det andra spåret mellan Skansen & Nybroplan. Själv höll jag mig mest på vagn 335 då jag kände konduktören, som också gjorde sin premiärtur som trafikbiträde. Grattis.
OK! Det var planerat! Jag funderade på om man hade tänkt att ha café-vagnen öppen, men såg att den var stängd. Den öppnades alltså senare! Kanske när trafiken på det andra spåret kom igång.
Ingen aning när den öppnade/stängde men jag antar att den var öppen under den tid som cafetåget stod vid Nybroplan för annars hade den nog inte gjort så mycket nytta där. När trafiken började komma igång igen efter maran kördes cafetåget hem till hallen.
Användarens profilbild
ADDE
Kontakt:

Inlägg av ADDE »

jag minns den dagen då jag åkte första avgången med nr 17 från nybroplan till skansen.

där gick jag förbi en person vid framsidan utav vagn 17 och sa till en annan.
"Du får hälsa till herr Charmander om..." då sa jag snabbt att det var jag. och vi snackade lite om vagn 17s koppel.

en tredje person kom:
den tredje personen: "är koppeln till för att ramma ner bussar?"
en av männen från sällskapet: "Nej, den används för att koppla till en annan vagn så de blir ännu tyngre så de kan ramma ner ännu fler bussar"
*lite skratt emellan oss*

sedan gick jag därifrån.

det visades sedan att mannen som ville hälsa mig om ängbyvagnen körde den första vagnen, som jag vid nästa tur klev på in mot stan igen. härliga tider

/ :D
Användarens profilbild
Tramman

Inlägg av Tramman »

charmander skrev:Ja, på Nybroplan, men det andra spåret är avstängt (DVS, där Cafevagnen stod, som planerat)

Här har jag spelat in en film när jag reste ombord på 17 vid dess första avgång från nybroplan i den nya tidtabellen.

http://www.youtube.com/watch?v=HdctS6A6w7k[/youtube]
Fungerande länk

Bra för att vara första gången för mig. musiken i början och i slutet kommer från pokemon-spel. bilden i början var från förra sommarens spårvagnens dag.

Jag heter på youtube SummerADDE.
Vänster trafik i början.
"Spårvagn till Ropsten! All aboard!"
Användarens profilbild
ADDE
Kontakt:

Inlägg av ADDE »

så var det hela vägen från nybroplan-skansen=1 spår.
Användarens profilbild
Tramman

Inlägg av Tramman »

Varför?
"Spårvagn till Ropsten! All aboard!"
Användarens profilbild
mjtag
Kontakt:

Inlägg av mjtag »

Tramman skrev:Varför?
Det var Stockholm Marathon vars löpare ockuperade halva strandvägen så Djurgårdslinjen fick köra tre spårvagnar i kollon på det kvarvarande spåret.
Användarens profilbild
ADDE
Kontakt:

Inlägg av ADDE »

första vändan från djurgården sades det vara stopp på grund av att massa löpare kommer ifrån kaknästornet.
Användarens profilbild
mjtag
Kontakt:

Inlägg av mjtag »

charmander skrev:första vändan från djurgården sades det vara stopp på grund av att massa löpare kommer ifrån kaknästornet.
Trafiken gick som vanligt fram till c:a kl. 14. Kl. 14-15 var det trafikuppehåll för marans första varv och från kl. 15 och c:a 3 timmar framåt gick tre vagnar i kollon på enkelspår. Strax efter kl. 18 kunde vagnarna börja gå normalt igen. Fast då var det mest skytteltrafik.
Enskede

Inlägg av Enskede »

...och här är alla tre på en rad.
Bild
Flickr
For I am Costanza-Lord of the idiots.
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Varför var 76:an skyltad SS och inte linje 7?
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Användarens profilbild
ADDE
Kontakt:

Inlägg av ADDE »

Det ser ut som att jag sitter på lidingövagnen, men jag vet inte om jag hade röd tröja...?
jag tror jag hade en grön...
Skriv svar