Stombusslinje 2

Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Gäst

Stombusslinje 2

Inlägg av Gäst »

Jag har hört att stombusslinje 2 ska starta vid årsskiftet.
Är det någon som vet hur linjen ska dras?
Användarens profilbild
bruse
Inlägg: 9158
Blev medlem: fredag 31 maj 2002 8:50
Ort: Km 5+7 Vx 583 Kät (zon E2)

Inlägg av bruse »

De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
gäst

Inlägg av gäst »

nej det står inget om hur linjen ska dras.
jag har skrivit email till sl men innan de svarar har 2an väl redan börjat rulla.
Johan Eriksson
Inlägg: 4460
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 20:46

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den söndag 26 juni 2011 18:01, redigerad totalt 1 gånger.
Johan Eriksson
Inlägg: 4460
Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 20:46

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den söndag 26 juni 2011 18:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
kildor
Inlägg: 5519
Blev medlem: tisdag 12 augusti 2003 16:59

Inlägg av kildor »

Ombyggnaden av hållplatserna Ynglingagatan och Sveaplan har påbörjats i dagarna. Jag misstänker att det är utskjutande hållplatser man ska få till. Vet ännu inte riktigt vad som ska hända vid Sveaplan. Nån refug i korsningen Nortullsgatan/Ynglingagatan ska också byggas om.

Jag misstänker att det kan bli lite problem med blåbussarna i svängen runt Norrtull/Sveaplan. Det är ganska trångt och många felparkerade/stannade bilar där. Korsningen Vanadisvägen/Norrtullsgatan samt sträckan till Ynglingagatan är också trång och bökig. Tycker nog att den urpsrungliga tanken med dragning till Karlbergs stn hade varit bättre.
Användarens profilbild
Ulrik Berggren
Inlägg: 2932
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 12:05
Ort: Byn längs linjen vid havet
Kontakt:

Inlägg av Ulrik Berggren »

kildor skrev:Ombyggnaden av hållplatserna Ynglingagatan och Sveaplan har påbörjats i dagarna. Jag misstänker att det är utskjutande hållplatser man ska få till. Vet ännu inte riktigt vad som ska hända vid Sveaplan. Nån refug i korsningen Nortullsgatan/Ynglingagatan ska också byggas om.

Jag misstänker att det kan bli lite problem med blåbussarna i svängen runt Norrtull/Sveaplan. Det är ganska trångt och många felparkerade/stannade bilar där. Korsningen Vanadisvägen/Norrtullsgatan samt sträckan till Ynglingagatan är också trång och bökig. Tycker nog att den urpsrungliga tanken med dragning till Karlbergs stn hade varit bättre.
Fast där fick man en massa inflytelerika NIMBY-aktivister mot sig, tyvärr. :( Annars hade givtvis det varit det bästa alternativet, dä det knyter ihop stombussarna med pendeln. Men, men, snart kommer ju Citybanan till Odenplan... :)
/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Skriv svar