Busslinjer i SL-land, följetong i alldeles för många delar
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Re: Busslinjer i SL-land, följetong i alldeles för många delar
Det är bara att fortsätta att vara imponerad!
En tanke som slog mej nu är vilket dokumentationsvärde denna bildserie har.
Bilderna borde därför bevaras till eftervärlden i en mindre flyktig form än detta forum tycker jag.
Spårvägsmuseet kanske?
/TKO
Bilderna borde därför bevaras till eftervärlden i en mindre flyktig form än detta forum tycker jag.
Spårvägsmuseet kanske?
/TKO
Völker, hört die Signale! Auf zum letzten Gefecht!
Det kanske vore något. Jag ska fundera på saken.TKO skrev:Det är bara att fortsätta att vara imponerad!
Spårvägsmuseet kanske?
/TKO
Vilken härlig bild på 626:orna!
Med risk för att upprepa:
Tack så mycket för en bra bildserie. Extra roligt att bilderna är tagna under trängselskattsförsöket. Då uppkom ju en del linjer som blev väldigt kortlivade och som få människor kommer minnas, men nu är de bevarade.
Jag tycker absolut du ska kontakta museumet!
Tack så mycket för en bra bildserie. Extra roligt att bilderna är tagna under trängselskattsförsöket. Då uppkom ju en del linjer som blev väldigt kortlivade och som få människor kommer minnas, men nu är de bevarade.
Jag tycker absolut du ska kontakta museumet!
Del 34
Vi börjar med en lucka, jag saknar 677 som tillkom häromåret.

Här är nästa lucka, även 685 tillkom häromåret.

Även här är saknas det bilder, dels har det inte blivit av att plåta 689 på Tynningö, dels har jag bara plåtat en av nattbusslinjerna.

Här är nästa lucka, även 685 tillkom häromåret.

Även här är saknas det bilder, dels har det inte blivit av att plåta 689 på Tynningö, dels har jag bara plåtat en av nattbusslinjerna.

Re: Del 34
Nej min kära NerdBoy, du har plåtat två. För vad gömmer sig bakom 691 om inte 690? Och - från vänster till höger - står de till och med i rätt ordning.NerdBoy skrev:Även här är saknas det bilder, dels har det inte blivit av att plåta 689 på Tynningö, dels har jag bara plåtat en av nattbusslinjerna.
Go NerdBoy Go! Nu har du bara två hundraserier kvar - bortsett från närtrafikbussarna.
Professionell tyckare
Re: Del 34
Ja, se där! Och nu när jag kollar på bilderna från den natten så vet jag varför jag inte 690 på en egen bild: det var helt omöjligt att få kameran att fokusera i mörkret, det krävdes tio bilder bara för att få 691 på bild och under tiden hann 690 försvinna...Kantorn skrev:Nej min kära NerdBoy, du har plåtat två. För vad gömmer sig bakom 691 om inte 690? Och - från vänster till höger - står de till och med i rätt ordning.
Ja, det är nästan så det räcker månaden ut.Kantorn skrev:Go NerdBoy Go! Nu har du bara två hundraserier kvar - bortsett från närtrafikbussarna.