Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Ringlinien startar en ungdomsgrupp i Göteborg.
Olika aktiviteter för yngre spårvägs- och järnvägsintresserade, utfärder, temakvällar, vagnhallsarbete mm.
Dessutom planerar vi att bygga en modellspårväg eller modelljärnväg (det ena behöver inte utesluta det andra...) på ett ganska så spännande, okonventionellt och nytt sätt (kan ännu inte avslöja några detaljer).
Intresserad? kontakta mig! Sprid gärna informationen!
Hei Björn!
Dette høres meget intresangt ut, synd jeg ikke bor i rimelig reiseavstand til Göteborg!
Hvilken aldersgruppe er det du beregner å få med på dette?
Uansett, så er jeg intresert i å høre om eventuelle erfaringer du gjør med dette, kan være intresangt med hensyn til å kunne gjøre noe lignende i Oslo!
Andy skrev:Hei Björn!
Dette høres meget intresangt ut, synd jeg ikke bor i rimelig reiseavstand til Göteborg!
Hvilken aldersgruppe er det du beregner å få med på dette?
Uansett, så er jeg intresert i å høre om eventuelle erfaringer du gjør med dette, kan være intresangt med hensyn til å kunne gjøre noe lignende i Oslo!
Synd att Stockholm ligger så himla ocentralt...
Men jag har troligtvis en tjänstresa till denna trakt om ett tag, så jag tackar för inbjudan!... eller... den gällde kanske inte mig?
Här är Spårringssällskapet Vägliniens officiella info om detta: