Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
535 har slutat gå där, går numera från Västra, har ersatt 579, men fortsätter till östra sidan, dock till "fel" sida om Väsby C. Många undrar varför.NerdBoy skrev:
Tack! Och detsamma till er som har skrivit liknande glada tillrop.Kantorn skrev:Imponerande är bara förnamnet!
Outgrundliga äro SL:s vägar.Kantorn skrev:535 har slutat gå där, går numera från Västra, har ersatt 579, men fortsätter till östra sidan, dock till "fel" sida om Väsby C. Många undrar varför.
Tack för påpekandet! Jag har faktiskt en bild på en buss på den linjen, men motljuset gjorde den hopplöst överexponerad och dessutom försvann linjenumret från displayen när jag skulle plåta. Som grädde på moset har det blivit något fel på raw-filen så nu kan jag inte ens försöka göra om photoshop-arbetet. När jag sammanställde bilderna till den här tråden ratade jag bilden i hopp om att ha någon bättre från linjen, men det hade jag tydligen inte. Här är den i alla fall:Bussmicke skrev:Trevligt initiativ detta med en bild på varje linje, dock har du missat 586 vid Märsta station; 14:10 fredagar, 15:20? Måndag-torsdag.
Det får framtiden utvisa. Just nu har jag inte den tid och ork som krävs.Bussmicke skrev:Resterade som saknas, ska du komplettera dem eller ej?.
Jag - och (inbillar jag mig) flera med mig - är glada över att du har tid och ork att lägga ut dessa bilder!NerdBoy skrev:Det får framtiden utvisa. Just nu har jag inte den tid och ork som krävs.
Att åka till Hallstavik eller Nykvarn tog mig bortåt två och en halv timme, enkel resa. Att redigera bilderna tog en till tre minuter per bild. Att lägga in bilderna i databasen tog nog ungefär en halv minut per bild. Att sammanställa bilderna till den här tråden tog kanske en timme. Tiden det tar att lägga ut bilderna är ungefär 20-30 sekunder per dag, så i sammanhanget är det ingen större bedrift.Kantorn skrev:Jag - och (inbillar jag mig) flera med mig - är glada över att du har tid och ork att lägga ut dessa bilder!NerdBoy skrev:Det får framtiden utvisa. Just nu har jag inte den tid och ork som krävs.