Alltid kul med Berlinbilder!
Har själv bott på ett hotell på Knesebeckstrasse där i närheten. Vid 2 tillfällen.
Det var också där jag första gången såg en P-automat som drevs med solceller!
Håkon Kinck Gaarder skrev:Her er noen supplerende S-bahnbilder fra Berlin.
IMG_1366_800x600.jpg
Det står inte att det är en gåta, men jag kommer med förslag ändå
Strausberg, nordligaste plattformen (säckspåret). 100% säker, jag har själv tagit ett foto i nästan samma vinkel men annan årstid ("ditt" lövfria träd har löv på min bild, medan "ditt" träd med löv saknar löv på min bild) och svårt motljus.
Håkon Kinck Gaarder skrev:
IMG_1448_800x600.jpg
IMG_1506_800x600.jpg
Ostkreuz, båda två!
Alltid lika trevligt med berlinbilder!
Edit: hoppsan, det verkar som om jag som icke-spårvägssällskapsmedlem inte kan citera bilder upplagda av spårvägssällskapsmedlemmar.
Kantorn skrev:Kul bilder. Har varit i Berlin, åkt fjärrtåg, buss och U-Bahn, dock ej S-Bahn.
(Designen är dock inte den snyggast IMHO...)
Är det formen eller färgen du ogillar? Jag gillar båda. Däremot tycker jag inte direkt om de helt rödmålade. Och inte heller de oranga S-bantåg som förekommer i övriga Tyskland. Hamburg som hade vackra tåg har fått dessa apelsinfärgade tåg.
OK, formen på de nya tågen går att uthärda, men färgen är förfärlig på S-bahntåg, och så blir det så likriktat!
Kantorn skrev:Kul bilder. Har varit i Berlin, åkt fjärrtåg, buss och U-Bahn, dock ej S-Bahn.
(Designen är dock inte den snyggast IMHO...)
Är det formen eller färgen du ogillar? Jag gillar båda. Däremot tycker jag inte direkt om de helt rödmålade. Och inte heller de oranga S-bantåg som förekommer i övriga Tyskland. Hamburg som hade vackra tåg har fått dessa apelsinfärgade tåg.
OK, formen på de nya tågen går att uthärda, men färgen är förfärlig på S-bahntåg, och så blir det så likriktat!
Det är formen (så fyrkantig om man ser det rakt framifrån, tror inte jag har sett plattare tak på nya vagnar någonsin) - och den lite "smutsiga" gula färgen i topp. Men den färgen är väl lagom diskret.
Zawaq skrev:Härliga bilder Jag har alltid gillat Berlin.
Men vad är sth för S-Bahntåg längs öst-västlänken resp. ringbanan? Någon som sitter på den informationen?