Ny hemsida om spårvagnar...

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
M_M

Re: Ny hemsida om spårvagnar...

Inlägg av M_M »

bruse skrev:Det går ju att ladda upp bilder i forumet. Räcker inte det? Tror de som vill ha egna hemsidor, redan har det. De som bara vill visa bilder, kan ju ladda upp dom i här i forumet.
Du menar att man kan länka in bilder man laddat upp annorstäders, eller har jag missat nåt?

Jag skulle vilja ha en halvslafsig hemsida där jag kan slänga in lite mer grejer än vad internetleverantören har plats för, och som inte dör om jag byter internetleverantör, men tycker det är lite för påkostat att skaffa en egen domän o.s.v....
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

M_M skrev:
bruse skrev:Det går ju att ladda upp bilder i forumet. Räcker inte det? Tror de som vill ha egna hemsidor, redan har det. De som bara vill visa bilder, kan ju ladda upp dom i här i forumet.
Du menar att man kan länka in bilder man laddat upp annorstäders, eller har jag missat nåt?

Jag skulle vilja ha en halvslafsig hemsida där jag kan slänga in lite mer grejer än vad internetleverantören har plats för, och som inte dör om jag byter internetleverantör, men tycker det är lite för påkostat att skaffa en egen domän o.s.v....
http://www.sparvagssallskapet.se/forum/ ... 11&t=25290
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

M_M skrev:Jag skulle vilja ha en halvslafsig hemsida där jag kan slänga in lite mer grejer än vad internetleverantören har plats för, och som inte dör om jag byter internetleverantör, men tycker det är lite för påkostat att skaffa en egen domän o.s.v....
Webbhotell med ett par GB utrymme (rymmer typ 10.000 bilder) och eget domännamn kostar ungefär en tjuga i månaden.
Användarens profilbild
M_M

Inlägg av M_M »

bruse skrev:
M_M skrev:

http://www.sparvagssallskapet.se/forum/ ... 11&t=25290
Aha!
NerdBoy skrev:
M_M skrev:Jag skulle vilja ha en halvslafsig hemsida där jag kan slänga in lite mer grejer än vad internetleverantören har plats för, och som inte dör om jag byter internetleverantör, men tycker det är lite för påkostat att skaffa en egen domän o.s.v....
Webbhotell med ett par GB utrymme (rymmer typ 10.000 bilder) och eget domännamn kostar ungefär en tjuga i månaden.
Ja, men det kräver att man lyckas överkomma den näst intill oöverstigliga beslutsvåndan att komma på ett domännamn som både är bra och inte redan upptaget :wink:
Användarens profilbild
leifd
Kontakt:

Inlägg av leifd »

M_M skrev:Ja, men det kräver att man lyckas överkomma den näst intill oöverstigliga beslutsvåndan att komma på ett domännamn som både är bra och inte redan upptaget :wink:
mm-gbg.se var ledig för 5 min sedan, 3GB kostar 12kr i månaden på One.com
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

leifd skrev:
M_M skrev:Ja, men det kräver att man lyckas överkomma den näst intill oöverstigliga beslutsvåndan att komma på ett domännamn som både är bra och inte redan upptaget :wink:
mm-gbg.se var ledig för 5 min sedan, 3GB kostar 12kr i månaden på One.com
Jag har One.com. Förvänta er inte någon vidare högre teknisk kunskap i deras support. De svarar snabbt, men det är goddag yxskaft-svar. De kan ingenting på php och servrar.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Skriv svar