Leverans till Göteborg

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Hagrido
Kontakt:

Leverans till Göteborg

Inlägg av Hagrido »

Har det kommit något till GS i göteborg? såg ett transportfordon komma i rondellen utanför ullevi, ett låångt fordon, fast detta var tomt... Det var räls på släpet, som det brukar vara när det gäller spårvagnstransport, så är det någon som vet om det kommit något kul till vagnhallen idag?
Q
Kontakt:

Inlägg av Q »

Släpet har stått där ett tag.
Åtminstånde två veckor, senast var en 31'a som kom från plasikkirurgen i tyskland. Någon av de krockskadade vagnarna var det iaf (312 eller 354???).

Släpet (eller vad man nu kallar det) står nog kvar på GS för att GA inte har mer arbetsuppgifter för det just nu.
Nästa uppgift blir nog att ta 341 till Mittiskogen för störrearbeten efter kollitionen på Götaälvbron.

//Q
Mr. Burns

Inlägg av Mr. Burns »

Har tyskarna blivit standardreparatörer vid större skador eller är den konstruktionen i C-delen som kräver specialkompetens? Inte sändes det ivåg så många vagnar till externa verkstäder förr om åren.
Q
Kontakt:

Inlägg av Q »

En anlening är att det får plats en M31 i huvudverkstaden. OCh den blockerar intagningsspåret. Så medans en 31'a står inne för ngn form av rep så kan man inte ta ut/in andra vagnar.

Sen kanske tyckarna är billiga, det är utanför mitt område. Personligen så anser jag att kvalitén på tyskarnas jobb är ganska skiftande. Synnerhet på serieombyggda detaljer. t.ex. ombyggda förarhytterna.

//Q
Mr. Burns

Inlägg av Mr. Burns »

Q skrev:En anlening är att det får plats en M31 i huvudverkstaden. OCh den blockerar intagningsspåret. Så medans en 31'a står inne för ngn form av rep så kan man inte ta ut/in andra vagnar.

Sen kanske tyckarna är billiga, det är utanför mitt område. Personligen så anser jag att kvalitén på tyskarnas jobb är ganska skiftande. Synnerhet på serieombyggda detaljer. t.ex. ombyggda förarhytterna.

//Q
Så verkstaden har inte byggts om radikalt inför M31 och M32? Kommer ihåg den fina verkstaden med lyftar för både pedalvagnar och M21 på intagningsspåret och de luftkuddeliknande transportörerna för vidare förflyttning in i verkstaden.

En M31 kan alltså inte lämna intagningsspåret om jag antar rätt? Finns det beslut kring framtiden nu när alla vagnar snart är 30 meter långa?

/MIchael
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Spårvagnsmicke skrev: Så verkstaden har inte byggts om radikalt inför M31 och M32?
Ombyggnad pågår. Om än delvis på planeringsstadiet ännu.
Med reservation för tyckfel.
Skriv svar