Växjö stads & region (många bilder i normalstorlek)

Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Kronobergarn
Kontakt:

Växjö stads & region (många bilder i normalstorlek)

Inlägg av Kronobergarn »

Jag kör ett race och lägger ut samtliga bussbilder jag tog i fredags och lördags när jag var hemma :) .

Vad jag obseverade var att trafiken som kommer från city och ska upp mot Teleborg via teleborgsvägen runda strykgärnet via en rondell... och därmed en ny hållplats.
Och sen så är det fordonsförbud vid bussterminalen om man kommer från Domkyrkan och ska bort mot polishuset... he he i ren protest så strunta dom i den.
Sen såg jag att det står en kalmarblå servicelinjebuss inne på depån hos Veolia.
Och inne i stan såg jag en minibuss för serviceresor i skånes regiongula.
Jag kunde stått på flera platser och fått med alla linjer mellan 1-23

Ibland längtar man tillbaka :)

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
djth

Re: Växjö stads & region (många bilder i normalstorlek)

Inlägg av djth »

Kul!

Men hmmmm, försöker tolka bilderna rätt när det gäller den nya rondellen vid Strykjärnet. Går den norrgående trafiken på Teleborgsvägen ihop till bara en fil och sedan in i den nya rondellen? Där trafiken från Ingelstadsvägen dessutom ska ut i denna enda fil?! Smart sätt att skapa lite mer storstadskänsla - bygg om så att det blir lite mer köer...

Är busshållplatsen tillfällig? Det ser inte ut att rymmas mer än två bussar där samtidigt. Men det gjorde det kanske inte på den gamla heller?
Användarens profilbild
Kronobergarn
Kontakt:

Inlägg av Kronobergarn »

Jo precis... den gamla vägstumpen verka bli p-plats... den nya hpl verka vara lite längre än den förra... på sträckan är det 1. 4. 5. 7 och ett gäng region linjer, industri/skolbussar som förhopningsvis inte kommer samtidigt. Jag kollade inte tiderna... ifall stadsbussarna fortfarande går kvart i & kvart över :roll:
AJ
Kontakt:

Inlägg av AJ »

Bild
en bild till från Växjö
Användarens profilbild
djth

Inlägg av djth »

Shit va coolt! Inte mycket som är sig likt i den korsningen inte. :D (Till exempel att den inte är en korsning längre.) Men den mintgröna godisvagnen stod alltid i det där hörnet, varje onsdag och lördag, trots att godiset inte var gott alls.

Vilket år kan detta vara?
Användarens profilbild
Kantorn

Inlägg av Kantorn »

djth skrev:Men den mintgröna godisvagnen stod alltid i det där hörnet, varje onsdag och lördag, trots att godiset inte var gott alls.
Den står fortfarande där varje onsdag och lördag. Men nu är den vit. Och min fru tycker godiset är gott.

Men bilden är cool.
Senast redigerad av Kantorn den söndag 12 oktober 2008 10:25, redigerad totalt 1 gånger.
Professionell tyckare
Användarens profilbild
Kantorn

Inlägg av Kantorn »

Kan också säga det att anledningen till trafikomläggningen runt strykjärnet är att en ny trafikled - parallell med Linnégatan - är under uppbyggande. Så man inte kör bil rakt in i centrum när man kommer från Teleborg.
Professionell tyckare
Skriv svar