Bästa veckodagen för T-tog i Oslo?
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Bästa veckodagen för T-tog i Oslo?
När det gäller T-banen i Oslo, går det lika många T-tog på en lördag som det går på en vardag? Tänker på vilken veckodag som är bäst om man vill åka dit över en dag och åka de gamla t-banetogen medan de är kvar. Det är väl T1-T4 som försvinner, eller är det även T5-T8?
Mvh Rickard Vesterberg
Re: Bästa veckodagen för T-tog i Oslo?
Lørdager er det kortere tog, men linje 2 går bare med T1-4, linje 4/6 med T5-8, linje 1 med T5-8 og T2000 (hvis du er heldig) og 3 og 5 bare med MX.
Det gjelder forsåvidt også søndag. 6-vognstog på 2, 3, og 5 er sikkert på hverdager.
Mvh Bjørn
Det gjelder forsåvidt også søndag. 6-vognstog på 2, 3, og 5 er sikkert på hverdager.
Mvh Bjørn
Da var jeg jammen heldig som fikk med meg Tx på 3-ern. Ennå bra jeg tok med videokameraet også.996 skrev:Lørdager er det kortere tog, men linje 2 går bare med T1-4, linje 4/6 med T5-8, linje 1 med T5-8 og T2000 (hvis du er heldig) og 3 og 5 bare med MX.
Mvh Bjørn
Ägare av Olympus FE160 och Sony DCR-HC24E.
Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
Det hender ennå at man kan være heldig på linje 3. Blant alle MXene gikk det i dag ett (6-vogns) 1000-tog der. Men da må man ha flaks og det er nok veldig snart slutt på moroa, dessverre...
Flott at det er dokumentert på bilder og film!
Flott at det er dokumentert på bilder og film!
Du kan også møte på MX på linje 46, og som Ivers1991 nevner kan du også treffe på T1-T4 på linje 3996 skrev:Lørdager er det kortere tog, men linje 2 går bare med T1-4, linje 4/6 med T5-8, linje 1 med T5-8 og T2000 (hvis du er heldig) og 3 og 5 bare med MX.
Mvh Bjørn
Andreas