Tiderna för L27 Östra/Kårsta i den tryckta tidtabellen och på webben/reseplaneraren är inte lika!!
Tex på webben går det ett tåg från Kårsta 05.36, i den tryckta går det 05.27
Enligt webben går det ett snabbtåg från Östra 16:44, i den tryckta går det 16:50
Tidtabellen på webben gäller 2008-08-18 till 2008-11-15
Jag misstänker att den tryckta tidtabellen visar tiderna som gäller från 2008-11-16 och inte 2008-08-18 som det står angivet.
Vintertidtabell Roslagsbanan
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Re: Vintertidtabell Roslagsbanan
På hemsidan står det ju att renoveringstidplanen inte hållit och det blir buss för Österskärsgrenen ett tag till (November nämns).
Tabellen trycktes antagligen innan man visste detta klart.
Tabellen trycktes antagligen innan man visste detta klart.
Jo, det är naturligvis en rimlig orsak.
Men den tryckta tidtabellen skulle inte distribuerat utan rättelse.
Jag kan tänka mig att många som tittat i den tryckta tidtabellen på måndag morgon missar eller får vänta länge på tåget.
Jag kan tänka mig att många som tittat i den tryckta tidtabellen på måndag morgon missar eller får vänta länge på tåget.
- Karsten
Då är det nog så att den tryckta delats ut av misstag/för tidigt av någon slarver. Den tryckta tidtabell som gäller från måndag är den orangea tilfälliga som, i alla fall på Roslagsbanan, delas ut till de resande.jancr skrev:Jo, det är naturligvis en rimlig orsak.