Åttan

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Anders Forsberg

Åttan

Inlägg av Anders Forsberg »

Hej !

Nu ska vi se om det fungerar att lägga ut bilder. Vi kan börja med två bilder från Drottningtorget med linje 8 från tidigt 1980-tal. Går dett blir det fler!!!!

Anders Forsberg

Bild

Bild
rojo
Kontakt:

Re: Åttan

Inlägg av rojo »

Nej, det gick inte:
"This link is not valid or you don't have access rights. If you got the link from someone please contact that person."
Anders Forsberg

Hmm...aldrig får man vara glad! :evil: :evil:

Undrar vad som är fel. Jag har Telias "mina sidor". I en mapp på min egen dator har jag förminskat bilderna till storleken 800. Sedan laddat ned dem på mina sidor - bilder. Sedan img och kopierat adresen överst klistrat in.

När jag tar förhandsgranska så ser jag bilden - även nu när jag går in.

Någon som har en idé :idea: :idea: :mrgreen:

Anders F
Användarens profilbild
soer

Inlägg av soer »

Lägg upp bilderna här istället: http://www.tinypic.com/
Användarens profilbild
djth

Inlägg av djth »

Anders Forsberg skrev:Hmm...aldrig får man vara glad! :evil: :evil:

Undrar vad som är fel. Jag har Telias "mina sidor". I en mapp på min egen dator har jag förminskat bilderna till storleken 800. Sedan laddat ned dem på mina sidor - bilder. Sedan img och kopierat adresen överst klistrat in.

När jag tar förhandsgranska så ser jag bilden - även nu när jag går in.

Någon som har en idé :idea: :idea: :mrgreen:

Anders F
Du har lagt bilderna på en plats där man endast kommer åt dem om man är inloggad. Eftersom du själv är inloggad där kan du se dina egna bilder, men ingen annan kan se dem. Det bör finnas en plats där du lägger bilder som är avsedda för publik visning.
rojo
Kontakt:

Inlägg av rojo »

Anders Forsberg skrev:När jag tar förhandsgranska så ser jag bilden - även nu när jag går in.
Precis som djth skriver ser du bilderna eftersom du är inloggad, men vi andra kan inte se dem, det verkar rimligt. Om det är StoreGate.se du använder så är nog tjänsten "Webbalbum" mer lämplig än t ex "Lagring online".
Anders Forsberg

Jag har snart grubblat hela kvällen över detta, men en bekant problemlösar på detta förum har lovat titta över på måndag så jag kanske får det hela ordnat. Eller så har jag missuppfattat att man kan visa bilder med telias mina sidor eller säkerlagríng eller storegate.

Nåja den som lever får se, annars har jag fått en del erbjudanden och förlsga vilka jag tacksamt tar emot, och kommer att försöka mig på om detta inte går.

Anders F
20581000184197

Inlägg av 20581000184197 »

soer skrev:Lägg upp bilderna här istället: http://www.tinypic.com/
Jag har nu lagt upp bilder på tinypic, men hur får man sedan in dem i ett meddelande här? Det funkar inte inte med URL (blir bara en länk) och det funkar inte med Img (blir rött kryss).
20581000184197

20581000184197 skrev:
Jag har nu lagt upp bilder på tinypic, men hur får man sedan in dem i ett meddelande här? Det funkar inte inte med URL (blir bara en länk) och det funkar inte med Img (blir rött kryss).
Finns det inte en enda människa som kan göra sig besväret att förklara detta för oss som ännu inte tillhör "familjen"? :?: Jag har nu läst på någon frågor- och svarsida här utan att få det riktigt klart för mig. Har man särskilda forum för bilder kan man väl låta det framgå ordentligt hur man ska bära sig åt.
/20581000184197 (som egentligen heter nånting annat)
Användarens profilbild
soer

Inlägg av soer »

20581000184197 skrev:

Fungerar det inte om du kopierar det som står i rutan "IMG Code for Forums & Message Boards"?

Såhär tex

Kod: Markera allt

[IMG]http://i12.tinypic.com/2ic7kpe.jpg[/IMG]
ger

Bild
20581000184197

Inlägg för sådana här saker kanske man egentligen inte ska posta, i alla fall inte i det här forumet, men jag vill bara säga tack till soer: Tack, soer. Nu vet jag hur det fungerar :) Nu gäller det bara att komma på hur man ska krympa bilderna till rätt storlek utan att kvalitén förstörs.
/20581000184197
Skriv svar