Vad ska man köra?

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Kexbandit

Vad ska man köra?

Inlägg av Kexbandit »

jag har fått lite planer på att köra spårvagn i göteborg efter gymnasiet, men min fråga är vilken vagn ni föredrar mest?

en M31:a, M32:a eller M28:a?

vad hände förresten med M21:orna?
-Mr. Kexbandit.
Användarens profilbild
simonbertilsson

Inlägg av simonbertilsson »

Du lär bli utbildad på samliga typer?

Alla M21 finns kvar, men de då fått mellanvagn så fick de också nytt littera, M31.
Ta gärna en titt på min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
Kexbandit

Inlägg av Kexbandit »

Jo men jag undrar vilken som är den bästa att köra så att säga, vilken ni föredrar mest.
-Mr. Kexbandit.
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

Tror förarkåren idag föredrar M31 men vagnmodell brukar vara individuellt.
Aniolas

Re: Vad ska man köra?

Inlägg av Aniolas »

M31, alla gånger.

Pedalvagnarna (M29 & M28) föredrar jag framför M32, fy vad de skakar.
Dock så är det ju ganska gött med en M32 när man kör på Angeredsbanan, men det uppväger inte resten.
Stefan_Brännström

Inlägg av Stefan_Brännström »

Ja...av dom här svaren att döma ÄR Sirio en flopp. Något jag i och för sig antydde redan 2006, men då fick höra att jag var för tidigt ute med kritiken. Ibland är det ju bra att vara innovativ i sin kritik, och framför allt det att man vågar kritisera något som många VILL skall bli bra.
Satsa på Spårvägarna
Erland

Inlägg av Erland »

Stefan_Brännström skrev:Ja...av dom här svaren att döma ÄR Sirio en flopp. Något jag i och för sig antydde redan 2006, men då fick höra att jag var för tidigt ute med kritiken. Ibland är det ju bra att vara innovativ i sin kritik, och framför allt det att man vågar kritisera något som många VILL skall bli bra.
Bättre klaga en gång för mycket, än en för lite? För säkerhets skull liksom. Är det så du menar?
Skriv svar