Daugavpils och Riga. Fler bilder.

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Rune Feldt
Kontakt:

Daugavpils och Riga. Fler bilder.

Inlägg av Rune Feldt »

Bild
.
Många fler bilder från såväl Daugavpils som Riga finns här:
http://rune-feldt.se/lettland/daugavpils/
.
Håll till godo....
christianm
Kontakt:

Re: Daugavpils och Riga. Fler bilder.

Inlägg av christianm »

Ah, trevligt. Jag känner ju igen mig på många av bilderna. Grattis till att ha fått med deras KTM-8, vagn 114, något som jag misslyckades med när jag var där.
Användarens profilbild
M_M

Inlägg av M_M »

Vissa sträckor ser riktigt slitna ut och andra ser riktigt fräscha ut. Ser jag rätt?

Pågår det kanske renovering/uppgradering som nån slags sakta fortlöpande projekt?
Användarens profilbild
stockholm79

Inlägg av stockholm79 »

Menar du spåren? Isåfall så måste det va en synvilla. Här renoverar man högst spåren men att modernisera är det inte på tal om.
När man byter utsliten räls så gör man det fortfarande som på mormors tid, med träsyllar. Undantaget några korsningar i RÄ«ga där man lagt spåren i betong, men där har man också missat att spåren ska va några millimeter under vägbanan och inte en centimeter över, så det är och förblir obekvämt att korsa spårvägsspår (och ett pangande ljud från däcken).
Och växlarna ska vi inte tala om, de är fortfarande entungade som man får klättra över så det känns som att man håller på att spåra ur, och långsamt går det också i passagerna.
Kontaktledningen verkar det va likadant med, inga bättre och snabbare växlar och korsningar. :(

/or
cetero censeo tramviam esse servandam!
Skriv svar