Fler bilder finns på webbsidan.

RVZ Sport

Ja, det är en f.d. Swebus...

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Tackar. Daugavpils ligger i sydöstra Lettland och är landets andra största stad. På lettiska betyder ordet "pils" borg eller stad vad jag har förstått och ingår även i namnet på staden Ventspils som kanske är lite mer känd för oss svenskar.Bosse från Kärra skrev:Fina bilder men var ligger stan som jag aldrig har hört talas om? "pils"=öl?
Inte heltigenom dumt faktiskt, det går tystare då! Men visst, lervällingen som bildas vid varje regn är väl inte lika kul...Svend Christensen skrev:Læg mærke til, at nogle af gaderne ikke har fast belægning, og vejen er ikke af grus, men af jord!
Tillser ju faktiskt att bilarna kör mjukt, lungt och försiktigt. Inte helt förklastligt trafiksäkerhetsmässigt faktiskt, synd att det bara fungerar vid regn....daniel_s skrev:Inte heltigenom dumt faktiskt, det går tystare då! Men visst, lervällingen som bildas vid varje regn är väl inte lika kul...Svend Christensen skrev:Læg mærke til, at nogle af gaderne ikke har fast belægning, og vejen er ikke af grus, men af jord!
6700,- är väl överkomligt med tanke på allt som ingår?Bussmicke skrev:Mumma vilka bilder, tyvärr tillär inte min plånbok resa med sällskapet dit.
Det ser ju riktigt kusligt ut där du har gått.
Hur länge var du i varje stad?
Tack. Jag lurade med några vänner på en förlängd weekend (fredag till tisdag) till Riga och smet iväg över måndagen till Daugavpils med tåg. Det är bara 20 mil mellan städerna men tågresan tar 4 timmar enkel väg, så det blev en lång och seg dag. Fast det var det värt.Bussmicke skrev:Mumma vilka bilder, tyvärr tillär inte min plånbok resa med sällskapet dit.
Det ser ju riktigt kusligt ut där du har gått.
Hur länge var du i varje stad?