Bistrovagnen i Norrköping.

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
Sibbe
Kontakt:

Bistrovagnen i Norrköping.

Inlägg av Sibbe »

Tjenare alla glada swetramway-forumare!

I dag var jag och flera av mina trevliga partikamrater i USI och besökte vagnhallen i Norrköping. Vi hade planerat att ta lite nya foton till arkivet. Allt var frid och fröjd, folk från Enista släppte in oss i spårvagnsverkstaden och försäkrade oss om att det var fritt fram att fota hur mycket vi ville (trevliga killar föresten). Men så dyker en arg "tant" från Busslink upp och kör ut oss. :(

Orsaken var att Bistron med släpvagn befann sig i spårvagnsverkstaden och kring dessa rörde sig ett visst "hysch-hysch". Med argument såsom att vi har order från högre positioner om att inga utomstående får vistas i verkstaden, blev vi tvungna att lämna lokalen. Vi lyckades dock få reda på att Bistrovagnen (och förmodligen släpvagnen) skulle skickas iväg till Stockholm.... Därmed till min fråga:

Är det möjligen så att vagn nr 71, Köpenhamn (alias Bistro Busslink) skall upp till Stockholm som gästvagn? Eller är det något annat på gång?

Vore hemskt tacksam för svar då min nyfikenhet får mig att spricka.
Jonas L
Kontakt:

Inlägg av Jonas L »

Var du också i vagnhallen idag? :)
Johan Eriksson

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den söndag 26 juni 2011 18:46, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
leifd
Kontakt:

Re: Bistrovagnen i Norrköping.

Inlägg av leifd »

Sibbe skrev:Tjenare alla glada swetramway-forumare!

I dag var jag och flera av mina trevliga partikamrater i USI och besökte vagnhallen i Norrköping. Vi hade planerat att ta lite nya foton till arkivet. Allt var frid och fröjd, folk från Enista släppte in oss i spårvagnsverkstaden och försäkrade oss om att det var fritt fram att fota hur mycket vi ville (trevliga killar föresten). Men så dyker en arg "tant" från Busslink upp och kör ut oss. :(

Orsaken var att Bistron med släpvagn befann sig i spårvagnsverkstaden och kring dessa rörde sig ett visst "hysch-hysch". Med argument såsom att vi har order från högre positioner om att inga utomstående får vistas i verkstaden, blev vi tvungna att lämna lokalen. Vi lyckades dock få reda på att Bistrovagnen (och förmodligen släpvagnen) skulle skickas iväg till Stockholm.... Därmed till min fråga:

Är det möjligen så att vagn nr 71, Köpenhamn (alias Bistro Busslink) skall upp till Stockholm som gästvagn? Eller är det något annat på gång?

Vore hemskt tacksam för svar då min nyfikenhet får mig att spricka.
Vagnarna (71 + 119) torde väl ha gått iväg till Stockholm under dagen (måndag 18/8).
F.ö. pressvisning på onsdag, Norrmalmstorg.
Det borde vara mer eller mindre offecielt vid de här laget...........
Johan Eriksson

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den söndag 26 juni 2011 18:47, redigerad totalt 1 gånger.
Sibbe
Kontakt:

Re: Bistrovagnen i Norrköping.

Inlägg av Sibbe »

Leif D skrev: Vagnarna (71 + 119) torde väl ha gått iväg till Stockholm under dagen (måndag 18/8).
F.ö. pressvisning på onsdag, Norrmalmstorg.
Det borde vara mer eller mindre offecielt vid de här laget...........
Enligt Busslink var det inte officiellt. Varför skulle vi annars bli urkörda när vi också vill fotografera ekipaget?

Men jag håller med. Vagnen har ju redan varit med på bild i Folkbladet nu i helgen. Så varför detta hemlighetsmakeri? Kontstigt det där... :?
---
Sibbe
Spårvagn?
Självklart!
Användarens profilbild
Thomas Lange

Självklart hemligt

Inlägg av Thomas Lange »

Men jag håller med. Vagnen har ju redan varit med på bild i Folkbladet nu i helgen. Så varför detta hemlighetsmakeri? Kontstigt det där...

Åtminstone för mig är det självklart att om man planerar en pressvisning för en nyhet så vill man inte att nyheten ska läcka ut för då är det ingen nyhet längre när det presenteras.

Att vagnen ska vara gästvagn på DjL är ingen hemlighet. Det har det skrivits om tidigare här på Forum, t.ex så här
Thomas Lange skrev:Visst blir det en gästvagn.

Under förutsättning av J:s tillstånd planerar Busslink i Sverige AB att den 22 augusti visa upp sin famösa Bistrovagn 71 med tillhörande bastu- och jacuzzisläp 119 på Norrmalmstorg. Vagnen/vagnarna används normalt i Norrköping.

Ekipaget kommer sedan att vara kvar en vecka på Djurgårdslinjen för diverse körningar med inbjudna gäster. Eventuellt kan det bli fråga om linjetrafik som extravagn någon dag.

Töm minneskorten. ladda batterierna.

i denna länk:

http://www.ss.se/forum/posting.php?mode=reply&t=2841

F.ö. torde pressvisningen bli på fredag 22/8 och inte på onsdag 20/8.
Ju förr dess bättre.
Johan Eriksson

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den söndag 26 juni 2011 18:47, redigerad totalt 1 gånger.
Sibbe
Kontakt:

Självklart har de rätt att säga ifrån...

Inlägg av Sibbe »

Thomas Lange skrev:Åtminstone för mig är det självklart att om man planerar en pressvisning för en nyhet så vill man inte att nyheten ska läcka ut för då är det ingen nyhet längre när det presenteras.
Du har så rätt så. Men enligt mitt resonemang så var det inte någon nyhet längre.

Hur som helst. Det bryska bemötandet var helt obefogat! :x

Angående Jonas avatar så är ett förtydligande på gång. Men så länge vill jag bara säga att det är http://www.sparvagn.tk som gäller.

---
Sibbe
Jonas L
Kontakt:

Inlägg av Jonas L »

Kanske är lite trög av mig men vad är en avatar och vad var det med min?

Den bilden Sibbe använder känner jag igen...upphovsrättslagen! :D

Dyrka Enista
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jonas Lövgren skrev:Kanske är lite trög av mig men vad är en avatar och vad var det med min?

Den bilden Sibbe använder känner jag igen...upphovsrättslagen! :D
Vad som menas med avatar är den lilla bild du använder under ditt namn (i ditt fall en knapp som jag gjort - UPPHOVSRÄTTSLAGEN!). Vad som diskuterades var att budskapet lättt missuppfattas, då det inte är helt självklart att sidan är svensk och vilken adress som eftersträvas.

Nej, men uppriktigt sagt Jonas, du ska vara glad att jag använder dina mindre lyckade foton av mig. :D

---
Sibbe
Jakob

Inlägg av Jakob »

Släpvagnen verkade inte vara så undangömd när den åkte genom stan idag
/Jakob - ledamot i USI's styrelse.
Besök gärna http://www.sparvagn.tk
Thomas

Pressvisning

Inlägg av Thomas »

Johan Eriksson skrev:Thomas skrev:
F.ö. torde pressvisningen bli på fredag 22/8 och inte på onsdag 20/8.
Vilken tid?
Kl 10 eller 11.
Skriv svar