SLs arkiverade trafikinfo
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
SLs arkiverade trafikinfo
Är det någon som vet om det går att plocka fram arkiverade störningsmeddelanden från SLs trafikinformation på nätet? Jag har inte lyckats sedan de byggde om sl.se, men då och då läser jag inlägg här som tyder på att någon lyckats läsa gamla meddelanden.
Re: SLs arkiverade trafikinfo
Jag antar att du inte menar historiken på de som fortfarande kan hittas? Det är ju bara att klicka på uppdaterat/inskrivet för att se tidigare versioner.
Äldre verkar ligga kvar om man har id:t, http://storningsinformation.sl.se/Avvik ... 0002696262 men jag hittar inget sätt att söka fram dem. Url:en ändras ju inte av sökningen, det är ju annars det vanliga tricket att pilla i den själv.
mvh /m
Äldre verkar ligga kvar om man har id:t, http://storningsinformation.sl.se/Avvik ... 0002696262 men jag hittar inget sätt att söka fram dem. Url:en ändras ju inte av sökningen, det är ju annars det vanliga tricket att pilla i den själv.
mvh /m
Ja precis, jag menar de bortplockade. Förut kunde man ju söka fram de arkiverade/avslutade, men det verkar tyvärr inte gå längre. Ibland kan det vara intressant att se vad som rapporterats tidigare.
Om man på söksidan ändrar på datumen (längst ner, två dropdownmenyer) kan man få ett antal dagar tillbaka i tiden. Finns nog inget enklare sätt.
Man får ändå inte arkiverade meddelanden, bara aktiva meddelanden som gäller de aktuella datumen.frethu skrev:Om man på söksidan ändrar på datumen (längst ner, två dropdownmenyer) kan man få ett antal dagar tillbaka i tiden. Finns nog inget enklare sätt.
Vi får nog konstatera att möjligheten inte finns kvar. Någon konspiratorisk kan ju alltid grunna på varför.