Jag tänkte dela med mig av några bilder jag tog när jag arbetade som förare på den gröna och blå linjen i början av 2000-talet. Nu önskar jag att jag jobbade kvar så jag kunde ta fler bilder.
Fredrik/Patrik, de där bilderna är bland de bästa jag sett från tuben. Jag vet inte riktigt var jag fick tag på dem(du kanske visat dem här förr? Eller på Daniels sailormoon-server?), men jag har haft dem ett par år, Högdalsgryningsbilden är en skrivbordsfavorit. Och nu fick jag dem i bättre upplösning också!
Tack för bilderna!
Önskar du *verkligen* att du jobbade kvar? Sista bilden och andra kommentarer lutade ju åt att det var ett avslutat kapitel
Doktor Mombasa skrev:Mycket fina billder.
Bilden "The light at the end of the tunnel" är möjligen lite provoserande
Men det var sannolikt budskapet?
M
Om inte annat så måste ju den där skaljackan, i extra dålig kvalitet, vara århundradets i särklass fulaste och mest misslyckade uniformsplagg! Den dög inte ens till att putsa koppelstift med, för om man drog lite i den ena ärmen så sprack den andra, och om man stoppade ned något större än en övertidsuppgift i någon av fickorna så blev det hål i brösthöjd. Dessutom var tyget (?) av något slags fettuppsugande material som blev flottigare än dagrummet i Högdalsdepån så fort man ens funderade på att vistas mindre än en meter över r.ö.k. Så jag tycker att det är en strålande idé att göra den till symbol för något gammalt som måste kastas ut!
Doktor Mombasa skrev:Mycket fina billder.
Bilden "The light at the end of the tunnel" är möjligen lite provoserande
Men det var sannolikt budskapet?
M
Om inte annat så måste ju den där skaljackan, i extra dålig kvalitet, vara århundradets i särklass fulaste och mest misslyckade uniformsplagg! Den dög inte ens till att putsa koppelstift med, för om man drog lite i den ena ärmen så sprack den andra, och om man stoppade ned något större än en övertidsuppgift i någon av fickorna så blev det hål i brösthöjd. Dessutom var tyget (?) av något slags fettuppsugande material som blev flottigare än dagrummet i Högdalsdepån så fort man ens funderade på att vistas mindre än en meter över r.ö.k. Så jag tycker att det är en strålande idé att göra den till symbol för något gammalt som måste kastas ut!
Och endå så finns det fortfarande de tutf som använder den än idag?
mickeb: Tack så mycket! Jag kan ha postat dem här för några år sedan men jag är osäker.
Nej, jag är egentligen ganska glad att jag inte jobbar kvar som förare. Det blev enformigt efter ett tag. Men jag saknar att inte ha tillgång till miljön i tunnelbanan. Jag tror jag skulle kunna ta bättre bilder i dag med den kamera jag nu har.
Doktor Mombasa: Nej det var inte meningen att provocera. När jag slutade på Connex så sade de att jag kunde kasta min uniform. Efter några veckor kom det dock ett brev där det stod att jag inte fick ut min slutlön då jag inte lämnat in min uniform. Så kan det gå Det löste sig i alla fall till slut efter en massa tjat.