Leverans av första Variobahn till Bogestra.
http://www.strassenbahn-duisburg.de/For ... .php?t=616
Leverans av.....
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
- simonbertilsson
- Stefan Widén
Det intressanta i bildserien
Jag kan hålla med om att vagnens design inte är den bästa man sett men... trailern .... som uppenbarligen transporterat vagnen. Kika på "lämmen" bak som verkar vara en ramp för lossning i "tumstocksutförande" där varje sektion sitter i ihop i vikbara leder och därmed gör att byggande av rampen kan ske utan lyfthjälpmedel och trolegen även går väldigt fort att bygga. En klar inovation till skillnad mot de "plockepinn"vi sett under årens lopp.
Stefan
Stefan
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
- Reimersholme71
- Kontakt:
Du får lägga på 109 mm - det är meterspår på BOGESTRAS spårvagnslinjer. (Stadtbahn U35 har däremot normalspår).Reimersholme71 skrev:Vad var det för spårvidd på de bilderna? Det ser så smalt ut att jag får trefotakänsla...
Jag noterar att denna vagnstyp har ett dörrarrangemang som tillåter att föraren säljer biljetter - så var ej fallet med de Düwagvagnar som levererades 1993-94 (NF 6 D).
/TKO