Leverans av.....

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
leifd
Kontakt:

Leverans av.....

Inlägg av leifd »

Leverans av första Variobahn till Bogestra.
http://www.strassenbahn-duisburg.de/For ... .php?t=616
Användarens profilbild
simonbertilsson

Inlägg av simonbertilsson »

Man har ju sett snyggare fordon... :?
Ta gärna en titt på min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com
Användarens profilbild
Stefan Widén

Det intressanta i bildserien

Inlägg av Stefan Widén »

Jag kan hålla med om att vagnens design inte är den bästa man sett men... trailern .... som uppenbarligen transporterat vagnen. Kika på "lämmen" bak som verkar vara en ramp för lossning i "tumstocksutförande" där varje sektion sitter i ihop i vikbara leder och därmed gör att byggande av rampen kan ske utan lyfthjälpmedel och trolegen även går väldigt fort att bygga. En klar inovation till skillnad mot de "plockepinn"vi sett under årens lopp.

Stefan
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Användarens profilbild
Reimersholme71
Kontakt:

Inlägg av Reimersholme71 »

Vad var det för spårvidd på de bilderna? Det ser så smalt ut att jag får trefotakänsla... :wink:
Byt politik - inte klimat!
TKO

Inlägg av TKO »

Reimersholme71 skrev:Vad var det för spårvidd på de bilderna? Det ser så smalt ut att jag får trefotakänsla... :wink:
Du får lägga på 109 mm - det är meterspår på BOGESTRAS spårvagnslinjer. (Stadtbahn U35 har däremot normalspår).

Jag noterar att denna vagnstyp har ett dörrarrangemang som tillåter att föraren säljer biljetter - så var ej fallet med de Düwagvagnar som levererades 1993-94 (NF 6 D).

/TKO
Skriv svar