Gillar du att vi får det varmare i Sverige?

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler

Ja, härligt! Jag ska ta mitt ansvar och köra mer bil och åka mer fossildrivna bussar så temperaturen ökar mer.
2
15%
Nej! jag vill att vi ska ha normala sommrar och riktiga vintrar. Inga översvämningar. Jag tar mitt ansvar och cyklar, går eller åker kollektivtrafik som drivs med förnyelsebar energi såsom elektricitet.
10
77%
Skiter jag väl jag i! Jag är en äktsvensk egoist!
1
8%

Antal röster: 13

Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Johan Eriksson

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den söndag 26 juni 2011 18:51, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
august
Kontakt:

Inlägg av august »

Och när blev elektricitet förnyelsebar energi???

Det är väl sättet den produceras på som är intressant (inte sant?)... El från kärnkraft, olja och kol är väl inte sådär jätteförnybar? Om vi däremot snackar som Ted Gärdestad, det vill säga "Sol, Vind och Vatten" (samt eventuellt biobränsle) så blir det väl mer förnyelsebart...

som man skulle ha sagt på sjuttiotalet:
"Vad skall väck? —Barsebäck, Vad skall in? —Sol och vind!"
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Är det då verkligen så att den så kallade "Växthuseffekten" ensam står för klimatförändrinen då :?: :?:

Olika historiska (arkeologiska) bevis talar ju för att det tidigare förekommit såväl varmare som kallare perioder i norra europa.

Jag skulle ju uppskatta ett medelhavsklimat, med årstidsväxlingar, men med ganska ljummna vintrar.

Så om man då vill åka skidor kan man ju bege sig någon annan stans... Eftersom även nuvarande skidorters klimat förändras...

Men det är ju klart att vi skall vara rädda om vår miljö, åk mer spårvagn, cykel eller ta en promenad. Bil är bra, men skall användas med måtta.
Dieselbuss eller buss driven med annan "explosionsmotor" är en klar nödlösning tycker jag.

Bj.
Vadå jag dyster?
Låst