Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare) Allmänna forumregler
Fotade lite i går och fick lite märkliga déjà vu-känslor på en plats. Sen kollade jag på SVT Play, och visst var det där Uppdrag Granskning filmat sin vinjett. Korvkiosken hade dock bytt profil till wokkiosk.
(Notera hur [Högdalens] (billackering) och HSB-loggan är bortretuscherade.
Tack för detta granskningsreportage! Alltid kul med den typen av "avslöjanden" eller vad man skall kalla det för!
Men man kan undra varför de tog bort HSB-märket! Att billackeringsfirmans namn inte bör synas i public service reklamfria, eller förment reklamfria, telivision kan jag förstå. Men HSB-märket hade väl knappast någon lagt märke till. Dessutom är det ju en s.k. folkrörelse, även om den kanske räknas som ett svart får i s-familjen.
LÅ1 skrev:Men man kan undra varför de tog bort HSB-märket! Att billackeringsfirmans namn inte bör synas i public service reklamfria, eller förment reklamfria, telivision kan jag förstå. Men HSB-märket hade väl knappast någon lagt märke till. Dessutom är det ju en s.k. folkrörelse, även om den kanske räknas som ett svart får i s-familjen.
Vågad gissning: Art Directorn ansåg att den störde helhetsuttrycket...