Tre bussförare efterlyses!

Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Gustav

Tre bussförare efterlyses!

Inlägg av Gustav »

Hej!

Gustav Asplund heter jag, är kollektivtrafikintresserad och har varit här på forumet ett tag. Nu vill jag gå ut med en liten efterlysning. Jag arbetar nämligen som radiojournalist på Verkligheten, ett nytt samhällsprogram i P3 (har tidigare bl a intervjuat Kantorn för ett program i P1!).

Så här ligger det till. I Verkligheten försöker vi skildra samhället bortom rubrikerna - vi lyfter fram vardagen och människors berättelser. Som ett led i det konceptet har vi bland annat en fast punkt, Panelen, där poängen är att lyfta fram tre personer med samma yrke. Vi ställer frågor som har med yrket att göra - vad som är på gång just nu, vad man gjort just idag, vad som gäller just nu bland bussförare - men också lite mer personliga frågor.

Därför söker jag nu efter tre personer i Stockholmsområdet som arbetar som busschaufförer, som skulle kunna tänka sig att vara med! Allra helst tre som arbetar utifrån Nybodadepån (lite komplicerat: hela programmet handlar om Liljeholmen och Nybohov, därför vore det kul med personer som har anknytning dit).

Dilemmat är förstås tiden: absolut senast onsdag eftermiddag, helst redan imorgon, den 12/2, skulle vi behöva göra detta. Vi kan träffas på plats, på Nybodahallen eller i närheten. Intervjun spelas in, och tar maximalt 20 minuter. Programmet sänds nu på söndag.

Om du vill veta mer om programmet: http://www.sr.se/p3/verkligheten.

Tacksam för svar!

Vänligen
Gustav Asplund
0735-20 14 03.
Användarens profilbild
Kantorn

Inlägg av Kantorn »

Tjenare Gustav!

Ursäkta att jag svarar, jag som inte har med detta att göra. Vill bara säga att ditt intervjuprogram fick många att inse att jag var så intresserad av något så obegripligt som kollektivtrafik, utan att därför vara särskilt konstig.

Tack för att jag fick chansen!

/Oskar a k a Kantorn
Professionell tyckare
Användarens profilbild
aik_putte
Kontakt:

Inlägg av aik_putte »

Får jag tipsa om att skriva ett inlägg i Bussnack-forumet också: http://www.omnibuss.se/forum
Där kan du kanske få snabba svar.
gefy

Inlägg av gefy »

Eller vänd dig direkt till Nyboda så kanske det går rekordsnabbt?
Darkwand

Inlägg av Darkwand »

Gå förbi Hornsbergsgaraget och fråga om någon vill ställa upp medans du bjuder på kaffe och en bulle :)
Skriv svar