Strejk förra helgen i Berlin

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Lars Hjelmqvist
Kontakt:

Strejk förra helgen i Berlin

Inlägg av Lars Hjelmqvist »

Förra helgen i Berlin blev inte som jag hade tänkt mig.

Väl på plats fick jag veta att all trafik på U-bahn, spårvagn och buss var inställd fram till kl 15 på lördagen till följd av en "Warnstreik" av fackförbundet Ver.di.

Stängd nedgång till U-bahnhof Friedrichstrasse.

Bild

Stängd nedgång till U-bahnhof Wittenbergplatz

Bild

Informationsskylt

Bild

Senare på kvällen var det andra problem (läs felparkerad bil) som hindrade spårvägstrafiken

Bild

Nåväl, som tur var så gick S-bahn hela tiden strejken pågick och på söndagen kunde jag digga hela trafiknätet.

/Lars Hjelmqvist
Johan Eriksson

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den onsdag 04 maj 2011 19:27, redigerad totalt 1 gånger.
Lars Hjelmqvist
Kontakt:

Strejk i Berlin förra helgen

Inlägg av Lars Hjelmqvist »

Det blev naturligtvis en hel del promenerande på lördagen. Berlinarna verkade ta det väldigt lungt på lördagen, men S-bahn hade varit ganska överbelastad på fredagen (vad jag förstod enligt tidningarna). Eftersom affärerna numera har öppet ganska sent på lördagkvällen och trafiken kom igång igen efter 15 så tror jag att det flesta tog det ganska lugnt på lördagen fram till dess att trafiken kom igång igen.

På söndagen fungerade allt som vanligt igen och då blev det väldigt litet promenerat från min sida och desto mer spårvagn och U-bahn......

/Lars Hjelmqvist
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Borde varit tämligen packat med folk på S-bahntågen? Och dess perronger?

Lars Hjelmqvist skrev: Informationsskylt

Bild
Tänk om SL undertecknat sina meddelanden med "Ert SL" :)
Skriv svar