Humortråden

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Angående könsorden
Det är väll så att engelskmännen har andra svordomstraditioner än vi har, därför uppfattas de som mer grova av oss svenskar än de gör i London! (Eller har fel här?)

Angående höga löner
Är kollektivtrafiken utkontrakterad i London, eller hara all trafikpersonal samma arbetsgivare?
Någon forskare, professor eller annan förståsigpåare (kommer inte ihåg varesig titel eller namn) menade att om inte gamla SJ delats upp och konkuransutsatt så skulle deras personal (framför allt lokförarna) ha ordnat väldigt höga löner varför trafikutbud och priser skulle varit mycket sämre än de är i dag. (Bl.a. till nackdel för landets ekonomi.)

PS.
Inser nu att detta har börjat spåra ut från rubriken "Humortråden"!
(Detta var ett äkta PS, dvs. verkligen skrivet i efterhand och inte planerat från början!) :wink:
MartinW
Kontakt:

Inlägg av MartinW »

Bobjörk skrev:
MartinW skrev:
Bobjörk skrev: Däremot behöver man inte kalla dom för [snusk] cunts.
Och sen har de nog missuppfattat. Förarnas jobb är inte att sitta på arslet hela dagen.
När man står och väntar på ett tåg som aldrig kommer använder man vilka ord som helst om de som strejkar. Frustrationen tar överhand. Framför allt då de strejkar för att en kille fick sparken när han drack öl på jobbet (och han hade säkerhetstjänst). De tyckte det var orättvist. Nädu, då säger jag också cunts åt dom.

Nä, de sitter väl inte på arslet hela dagen, men väldigt långa stunder. Hur som helst så har de väldigt bra betalt, och om de strejkar för att få mer kommer allmänheten (som faktiskt betalar deras löner) uppfatta dom som lazy greedy cunts. Det går inte att undvika.
Med din logik får jag kalla folk cunt och andra trevliga saker om jag blir frustrerad.

När de sitter så är inte deras jobb att sitta. Du får tänka på att de framför ett tåg, och har säkerhetskrav. De framför dig som resenär säkert.
Om du tycker att föraran bara sitter så bör du tänka om.
Det du säger är att förare i kollektivtrafik inte är värda nåt.
Jag far kalla folk precis vad jag vill, och det far du ocksa. Du har nog manga ganger tankt "Vilket j-vla pucko till resenar" nar du har forsokt biljettera dem. Jag sager det inte till dom, men nar jag inte kommer till jobbet pa grund av en strejk sa blir jag arg. Och da svar jag at och om de som strejkar. Jag och de andra fyra miljoner resenarerna som inte kommer till jobbet.

Jag vet ocksa att de inte bara sitter. Jag trodde det framgick att det var allmanhetens uppfattning. Jag sager inte att de inte ar varda nanting, men att de ska ha dubbelt sa mycket som brandman motsatter jag mig starkt.
Bobjörk

Inlägg av Bobjörk »

MartinW skrev:Jag far kalla folk precis vad jag vill, och det far du ocksa. Du har nog manga ganger tankt "Vilket j-vla pucko till resenar" nar du har forsokt biljettera dem. Jag sager det inte till dom, men nar jag inte kommer till jobbet pa grund av en strejk sa blir jag arg. Och da svar jag at och om de som strejkar. Jag och de andra fyra miljoner resenarerna som inte kommer till jobbet.

Jag vet ocksa att de inte bara sitter. Jag trodde det framgick att det var allmanhetens uppfattning. Jag sager inte att de inte ar varda nanting, men att de ska ha dubbelt sa mycket som brandman motsatter jag mig starkt.
Tänkt ja, men jag säger det inte till dom.
(Och tänk, om du skulle läsa i tidningen om att nån blivit kallad för nåt olämpligt av en trafiktjänsteman så skulle du precis som tidigare, ondgjort dig över dessa trafiktjänstemän och sedan sagt att folk skulle gripa/anmäla dom)

Men om jag förstår det hela rätt så svär du åt trafikpersonalen?
Gör du det rakt i deras ansikten eller i smyg?
Om du gör det i deras ansikten, kräver du sedan att få veta deras namn när de blir upprörda?
Bantekniker
MartinW
Kontakt:

Inlägg av MartinW »

Bobjörk skrev:
MartinW skrev:Jag far kalla folk precis vad jag vill, och det far du ocksa. Du har nog manga ganger tankt "Vilket j-vla pucko till resenar" nar du har forsokt biljettera dem. Jag sager det inte till dom, men nar jag inte kommer till jobbet pa grund av en strejk sa blir jag arg. Och da svar jag at och om de som strejkar. Jag och de andra fyra miljoner resenarerna som inte kommer till jobbet.

(Och tänk, om du skulle läsa i tidningen om att nån blivit kallad för nåt olämpligt av en trafiktjänsteman så skulle du precis som tidigare, ondgjort dig över dessa trafiktjänstemän och sedan sagt att folk skulle gripa/anmäla dom)

Om du gör det i deras ansikten, kräver du sedan att få veta deras namn när de blir upprörda?
Om jag svar at nagon som strejkar sa ar de inte trafikpersonal utan privatpersoner. De har ju uppenbart valt att inte arbeta, alltsa kan det inte handla om nagon typ av attack pa nagon som helst trafikpersonal.

Jag svar aldrig at nagon som jag inte tycker fortjanar det. Skulle de bli upprorda sa har jag ingen som helst ratt att fa reda pa deras namn. De ar ju privatpersoner och har full ratt att vagra uppge sitt namn.

Det finns strejk och sen finns det strejk. Att fa battre arbetsomstandigheter, visst. Men att stoppa 4 miljoner manniskor for att nagon helt korrekt fatt sparken for att han har druckit ol pa jobbet ar lagt. Det ar sa lagt att det ar lagre an Glocalnet. Det ar uselt, idiotiskt och bara lojligt. Och nar de gor sant kommer jag, och resten av befolkningen svara at dem. Det ar faktiskt sa enkelt.
Bobjörk

Inlägg av Bobjörk »

MartinW skrev:
Bobjörk skrev:

Om jag svar at nagon som strejkar sa ar de inte trafikpersonal utan privatpersoner. De har ju uppenbart valt att inte arbeta, alltsa kan det inte handla om nagon typ av attack pa nagon som helst trafikpersonal.

Jag svar aldrig at nagon som jag inte tycker fortjanar det. Skulle de bli upprorda sa har jag ingen som helst ratt att fa reda pa deras namn. De ar ju privatpersoner och har full ratt att vagra uppge sitt namn.

Det finns strejk och sen finns det strejk. Att fa battre arbetsomstandigheter, visst. Men att stoppa 4 miljoner manniskor for att nagon helt korrekt fatt sparken for att han har druckit ol pa jobbet ar lagt. Det ar sa lagt att det ar lagre an Glocalnet. Det ar uselt, idiotiskt och bara lojligt. Och nar de gor sant kommer jag, och resten av befolkningen svara at dem. Det ar faktiskt sa enkelt.
Du svarade inte på frågan dock. Svär du åt trafikpersonalen om du ogillar nåt de gjort, dvs när de inte strejkar? Om trafikpersonalen, när de inte strejkar, svär åt dig, blir du då upprörd?
Bantekniker
MartinW
Kontakt:

Inlägg av MartinW »

Bobjörk skrev:
MartinW skrev:
Bobjörk skrev: Tänkt ja, men jag säger det inte till dom.

Du svarade inte på frågan dock. Svär du åt trafikpersonalen om du ogillar nåt de gjort, dvs när de inte strejkar? Om trafikpersonalen, när de inte strejkar, svär åt dig, blir du då upprörd?
Joda, jag svarade pa fragan. Jag svar bara at folk som fortjanar det. Det star ju klart och tydligt i mitt forra inlagg.

Nej, jag blir inte upprord nar folk svar at mig. Jag tar valdigt latt pa svordommar, och tycker inte de ar sa allvarliga som folk alltid vill lyfta fram.
Bobjörk

Inlägg av Bobjörk »

MartinW skrev:
Bobjörk skrev:
MartinW skrev: Om jag svar at nagon som strejkar sa ar de inte trafikpersonal utan privatpersoner. De har ju uppenbart valt att inte arbeta, alltsa kan det inte handla om nagon typ av attack pa nagon som helst trafikpersonal.

Joda, jag svarade pa fragan. Jag svar bara at folk som fortjanar det. Det star ju klart och tydligt i mitt forra inlagg.

Nej, jag blir inte upprord nar folk svar at mig. Jag tar valdigt latt pa svordommar, och tycker inte de ar sa allvarliga som folk alltid vill lyfta fram.
Tack då vet jag. Du är en sån där som är otrevlig mot folk.
Då vet jag. Ogillar sådana människor starkt. Ogillar när folk är otrevlig mot människor de tror är skyldiga.
Hade mina aningar sen tidigare inlägg. Då vet jag. Behöver inte visa någon respekt för dig.
Återlämnar tråden till ämnet.
Bantekniker
Användarens profilbild
Tobba

På spåret igen!

Inlägg av Tobba »

Du grabbar!

Är det inte dax att lyfta upp humortråden på spåret igen?

Koppla av efter en jobbig dag på jobbet

När du har haft en sån där "DU KAN TA DET HÄR JOBBET OCH STOPPA UPP DET"-dag, försök med följande:
På väg hem från jobbet stannar du vid apoteket och går till hyllan där de har termometrar. Vad du ska göra är att köpa en rektal termometer av märket Q-tip. OBS! Det är viktigt att det är just det märket.
När du kommer hem låser du dörren, drar för gardinerna och drar ur telefonen så att du inte blir störd under din terapi.
När du gjort detta byter du om till väldigt sköna kläder, exempelvis en träningsoverall, och lägger dig ner på sängen. Öppna lådan som innehåller termometern, tag ut densamma och lägg den försiktigt på nattduksbordet så att den inte går sönder.
Tag ut den lilla foldern som följer med termometern. Läs igenom den och lägg extra märke till det finstilta stycket i vilket det står att "varje rektal termometer av märket Q-tip har blivit personligt testad."
Blunda nu och säg högt för dig själv fem gånger: "Jag är så glad att jag inte jobbar på kvalitetskontrollavdelningen på Q-tip..."

/Tobba
Standarder är bra. Alla borde ha en.
Joohan

Inlägg av Joohan »

Användarens profilbild
TimK
Kontakt:

Inlägg av TimK »

Ur den artikeln:
Göteborgare behärskar inte att åka kollektivtrafik eftersom ingen förstått att det enklaste och snabbaste sättet att komma på och av är att först släppa av folk och sen gå på. I Göteborg samlas alla i en mobb utanför spårvagnsdörren och sen försöker folk helt enkelt pressa sej in eller ut om de så ska klättra över varandra. Detta ökar restiden med ungefär 50%.
Skulle alltså stockholmare vara bättre? *gapskratt*

-- Tim
Joohan

Inlägg av Joohan »

TS

Inlägg av TS »

Det här kanske mest är smaklöst, men lite roligt också. Varning för smällen alldeles på slutet.

http://www.youtube.com/watch?v=rajn-cx2UoY
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Eftersom det finns många hängivna fotografer bland läsarna här så måste jag bara återge "Dagens garv" i dagens Expressen!

- Jag sa åt min man att nu får det vara nog. Allt du intresserar dig för är ditt förbaskade fotograferande. Sen packade jag min resväska och stack.
- Hur tog han det?
- Med vidvinkel, blixt och bländare 11!
Användarens profilbild
Vardon

Inlägg av Vardon »

Att exponeras för sånna skämt framkallar alltid en del skratt. Och det är svårt att vara negativ :-)
"Haha I did it and I am proud of it" - D. Duck
Joohan

Inlägg av Joohan »

LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Har just suttit och gapskrattat en stund. (Undra vad grannarna tänker?)
Nu torkar jag i alla fall tårarna och delar med mej av länken till Avigsidan Gå lämpligen vidare till "Fäska avighete"! Där finns garanterat roliga inlägg! (Tror att jag tipsat om denna sidan förut!)

Några exempel:

Text inlagd på en bild av en kvinna:
"Kvinnan på bilden har inget som helst samband med bilden"!

Rubrik saxad från en tidning:
"Kockklädd kvinna slog före detta man!"
Kommentar:
Inträffade detta på en maskerad för transvestiter?
Användarens profilbild
Piirka

Inlägg av Piirka »

En av de bästa tv-reklamen som visats på tv hos oss finns på Youtoube: dna-mainos. Jag tror att den visades i maj ifjol före skolavslutningen. Bamse hade en hemsk baksmälla ("krapula") som i reklamen tvinnas till "kapula". Man hade nästan lust att gå och bli kund hos mobiltelefonföretaget. :D

Glosa:
suomenruotsalainen ['soåmen'roåtsalajnen] - finlandssvensk
kaamea kapula ['ka:mea 'kapola] - hemsk "nalle"
dna-kauppa ['kaoppa] - mobiltelefonaffär
baila ['bajla] - festa

Hurra, hurra, hurraaaaa!! Vad jag blir på gott humör varje gång jag ser videosnutten.

EDIT: samma företag körde med reklamsnutten dna arvo med spårvagnsanknytning. Snutten börjar med en spårvagn, som på Runebergsgatan närmar sej Mannerheimvägen i Helsingfors. Strax därefter visas en spårvagnsförare som får ett SMS. Hon stannar vagnen och börjar prata åt trafikanterna: hennes man har precis kommit hem efter en lång resa. Hon har köpt spetskläder och en Kamasutra-bok och skall gå och älska med sin man länge och härligt. Och kanske lagar de något hot att käka, trots att hennes man fjärtar efteråt. Så stiger hon av spårvagnen...

Piirka
----------------
Språka på mumindalska - lektion 599

komma efter - hämta
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

NK lär ha skickat ut ett reklamblad där man marknadsför "Tidlösa urverk"!
Vad skall man ha sådana till? :roll:

(Även detta hämtat från min favoritsida, Avigsidan.)
TS

Inlägg av TS »

Spännande syftningsfel:

Jag hörde precis på radio att "fred har brutit ut i Nepal".

Oordningen måste snarast återställas.
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

TS skrev:Spännande syftningsfel:

Jag hörde precis på radio att "fred har brutit ut i Nepal".

Oordningen måste snarast återställas.
Och det var inget satirprogram eller så? :wink:
Låst