Karsten skrev:Små pojkar Kvarne och Acela! Skärp er båda två!
Kvarne behöver absolut inte leka hemlig agent åt Busslink. Det vinner varken Yujin, Busslink eller du själv på. Du framstår som en bitter gammal gubbe som suttit och kört "delat" alldeles för länge, och i det här fallet skapar du ett problem som inte finns.
Jag svarar av fri vilja, är inte anställd som någon slags agent, eller liknande. Det jag skrev, är mina egna åsikter och inget som jag skriver "åt" Busslink.
Karsten skrev:Hur kan du tycka det är "osmakligt" att Yujin berättar att nattförarnas raster inte sammanfaller med varandra?
Det är inte osmakligt. Det jag reagerade på var att Yujin av huvudinlägget att dömma fått tag i info som kanske inte var tänkt att hamna hos icke-anställda hur som hellst.
Karsten skrev:Jim förvärrar det genom att reagera precis på fel sätt på Kvarnes utlägg.
Inte myckete att tillägga.
Karsten skrev: Yujins korta svar var perfekt, det stryper bränsletillförseln till Kvarnes "irritationsbrasa".
Mjeee, jag ifrågasatte bara huruvida sån här information(hur BBA tolkas av Busslink etc) skall gå att ta reda på för en icke-anställd.
Karsten skrev:Vi vet ju alla att Yujin inte är bussförare, han är "bara" ytterligare en bussintresserad ung kille.
....och vi vet alla hur vederbörande tidigare agerat varför jag är ytterst misstänksam
hur person har fått fatt i denna information.
Visst pratar kollegor med varandra och i familjen, men jag tolkade huvudinlägget som att han snokat reda på infon nere i garaget där han inte får vara utan tillstånd.
Karsten skrev: I det här inlägget framgick det kanske inte med all tydlighet att det handlar om Yujins spontana reaktion på följderna av BBA-införandet.
Medhåll.
Karsten skrev:För bussförarna innebär BBA i stort sett bara fördelar.
Det beror väl på hur företaget tolkat avtalet. Swebus har kanske tolkat det på ett sätt och Busslink på ett annat.
Karsten skrev:
Att ni inte tycker om varandra vet jag om, men tänk på hur det slutade vid den senaste "dispyten" (Kvarne vet precis vad jag menar).
Ja, jag har ytterst svårt för dessa två herrar just pga hur de beter sig och att de förut har visat oförstånd till att deras agerande går ut över de fotografer/bussintresserade som är seriösa. Därför reagerar jag.
Karsten skrev:
Jag anser INTE att Yujin har släppt på interna företagshemligheter, att påstå annat tyder på att man har för lite att göra.
//Karsten - stf vuxen.
Det beror väl på. Jag vet inte inte om det öht är möjligt att någonstans "hämta ut" denna information för en vanlig icke anställd. Om detta går så är det ju inga företagshemligheter. Men som sagt, av huvudinlägget så tolkade jag det som att vederbörande "snokat" fram informationen nere på garaget. Detta är däremot fel. Sånt som man kan tänkas få reda på vid ett garagebesök skulle jag nog inte kanske direkt posta på ett internet-forum. Då skulle jag nog vänta tills informationen finns ute på exempelvis via media eller liknande. Detta beror ju lite på vilken typ av information man råkar få reda på nere på garaget...
Nu finns det ju inget som säger att vederbörande faktiskt varit nere på garaget och fått tag i informationen -Han kan ha fått reda på detta via snack med en förare och då blir det ju en annan femma.
Btw Karsten, jag är en av dem som inte skulle ha något emot att "sitta på delat". Det skulle passa mig utmärkt.