Bild från Essingetorget...
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Bild från Essingetorget...

//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
-
-
Ja, så ser nya generationen av Scanias Omni-modeller ut. 2007 slutar det vara modernt med svart kring strålkastarna. Nu blir det "inne" med silvergrått och (om möjligt) ännu mindre strålkastare.Johan Eriksson skrev:En ny busstyp kan man se på lyktorna bl a men ni "bus(s)iga" berättar sällan sånt för den oinvigde!
Är det "standard" med röda insatsbussar St Essingen-Fridhemsplan?
Att röda vagnar hjälper blå ledbussar på linje 1-4 är väl inget direkt oväntat. Man har ingen reserv med blåbussar, utan allt "extra" på blåa linjer torde oftast vara rött.
4751 körde som förfogandevagn vid tillfället.
//Bussmicke.
Stolt ägare av:
Stolt ägare av:
Tycker själv den nya typen av omni från Scania såg rätt så okej ut ändå.
Tyvärr lite för små strålkastare men det kanske finner de en lösning på vid senare.
Se bara Volvos "vattenskallar" tyvärr kommer jag ej i håg literat på dem men de annars i folkmun kallade "trängselbussarna" hade även de väldigt små strålkastare men om jag inte har fel löste de problemet mörka kvällar och nätter mer en strålkastarbåge fram monterat på upphöjningen framtill på taket.
Tyvärr lite för små strålkastare men det kanske finner de en lösning på vid senare.
Se bara Volvos "vattenskallar" tyvärr kommer jag ej i håg literat på dem men de annars i folkmun kallade "trängselbussarna" hade även de väldigt små strålkastare men om jag inte har fel löste de problemet mörka kvällar och nätter mer en strålkastarbåge fram monterat på upphöjningen framtill på taket.
Jo på min hemsida.
//Bussmicke.
Stolt ägare av:
Stolt ägare av:
om du kollar på min tråd som jag la upp samtidigt som micke, så finns det en bild på bakdelen med37368 skrev:Jag såg vagnen på stan igår, då som "ej i trafik" över sankt eriksbron. Micke, du har ingen bild bakifrån på den? Jag tyckte den var rätt nice bakifrån.
Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB