Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare) Allmänna forumregler
Har ingen karta i närheten, men det låter som du är ungefär rätt, den ligger vid udden precis söder om Djurgårdsbrunnskanalens östra mynning. Bakgrunden är alltså (ospecificerat) Nacka.
mickeb skrev:Har ingen karta i närheten, men det låter som du är ungefär rätt, den ligger vid udden precis söder om Djurgårdsbrunnskanalens östra mynning. Bakgrunden är alltså (ospecificerat) Nacka.
Lite god svensk jul blev det ändå, fast i början av december... Bilderna är tagna i Storlien, Meråker och dimbilden i närheten av Hommelvik (och ni kan ju självklart tänka er varför jag tog mig hit... )
Sedan ett fint litet flyg någonstans i Værnes TMAs område
Ägare av Olympus FE160 och Sony DCR-HC24E.
Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
Våtarv växer på större delen av norra halvklotet och blommar året runt om vädret är lämpligt. Enligt floran växer den på alla slags kulturpåverkade marker och är en av människans trognaste följeslagare. Den här bilden tog jag idag på bastionen Carolus Rex i Göteborg.
Harald skrev:Våtarv växer på större delen av norra halvklotet och blommar året runt om vädret är lämpligt. Enligt floran växer den på alla slags kulturpåverkade marker och är en av människans trognaste följeslagare. Den här bilden tog jag idag på bastionen Carolus Rex i Göteborg.
Kul med växter som kan blomma så fort vädret tillåter! De flesta växter är ju programmerade att blomma vid en viss tid på året! Och det brukar ju bli rubriker i tidningarna om någon lyckas hitta en vitsippa i december! (Hittade för övrigt några kantareller i mellandagarna!)
Naturligtvis har ju många växter en god anledning till att blomma den tid de gör! T.ex. skall det finnas möjlighet till pollenöverföring, samt tid att sätta frukt/frö som också skall hinna hamna på lämpligt ställe före vintern. Och före blomning skall många växter hinna med en viss tillväxt.