Stenkastande barn greps
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
Diskussioner om trådbussar och andra bussar i reguljär lokaltrafik.
Allmänna forumregler
- Kronobergarn
- Kontakt:
-
Problemet är väl snarast det att stenkastarna hinner komma undan innan polisen anländer.LÅ1 skrev:Är inte detta ett "straff" som skulle kunna används offtare? Eller det kanske inte är så ovanligt, även om man sällan hör talas om det?GP skrev:De båda fördes av polisen hem till sina respektive föräldrar och frisläpptes.
Denna gång ser det dock ut som om polisen fick napp, stenkastarna höll på med sina "aktiviteter" en längre stund. Vanligvis blir bara några få bussar eller spårvagnar utsatta, men där på Smörslottsgatan fortgick det ju då enligt GP under en längre tid. Polisen kanske fanns i närheten, kanske bara "ett stenkast" bort...

Vadå jag dyster?
Polisen var inte i närheten men när det var på väg fram så kastade barnen på buss nummer 2 så man valde att åka till "brottsplatsen" istället för den buss som först hade träffats för att se om man kunde gripa någon, ett vittne från en lägenhet hade sett dom kasta och sen se dom lämna upp mot Spåntorget.
Bra med allmänheten som kan ge upplysningar åt polisen, hyresgästerna är tydligen uppmärksamma i Björkekärr, somliga iallafall.Grovsnus skrev:Polisen var inte i närheten men när det var på väg fram så kastade barnen på buss nummer 2 så man valde att åka till "brottsplatsen" istället för den buss som först hade träffats för att se om man kunde gripa någon, ett vittne från en lägenhet hade sett dom kasta och sen se dom lämna upp mot Spåntorget.
Vadå jag dyster?
Jag avsåg "små-ligister" i allmänhet, inte bara stenkastare! Men problemet med att de är rörliga är ju också generellt!Björn J. skrev:Problemet är väl snarast det att stenkastarna hinner komma undan innan polisen anländer.LÅ1 skrev:Är inte detta ett "straff" som skulle kunna används offtare? Eller det kanske inte är så ovanligt, även om man sällan hör talas om det?GP skrev:De båda fördes av polisen hem till sina respektive föräldrar och frisläpptes.