daniel_s skrev:De var allt annat än trevliga, just nu kan jag inte komma på någonting som var bra med H20. Möjligen hade de bra värme? Minns inte riktigt. Urk!
De hade kanske bra värme, men det var inget jämfört med de samtida(nåja) Säfflebyggda H2 och H22.
Till det positiva misstänker jag att de var bra och roliga att köra. Möjligtvis slöa, men H22 var inget under av accelerationskrafter heller.
Byggare Bob skrev:Värme??? Knappast... Åkte en vintermorgon med en H20 och vi kan väl säga att kondensen och fukten var mer inne i bussen än i snöstormen utanför. Vill minnas att gångegenskaperna inte var så värst bra helöler på hal vinterväg, bakdelen hade en tendens att glida åt alla håll som det gick.
Ja, ett av de största felen på H20 var onekligen den extra slängiga och studsiga släpvagnen. Det där med kondens på vintermorgnar är väl ganska genomgående för ledbussar, men som sagt minns jag lite dåligt när det gäller värmen. Har nämligen något minne av att det kunde vara rejält varmt i motoränden av bussen, vilket naturligtvis inte säger någonting om hur det var på förarplatsen eller bortåt dragspelet...