En van Hool.

Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Möller

En van Hool.

Inlägg av Möller »

Jag hittade den bilden på sop romet så tog jag den där ifrån det var många år sen jag hittade bilden :)

Bild
Acela

Inlägg av Acela »

en SL buss :D:D
Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Byggare Bob

Inlägg av Byggare Bob »

--
Senast redigerad av Byggare Bob den onsdag 14 november 2007 18:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Möller

Inlägg av Möller »

jag tycker dom ser trevliga ut vi hade några på linje 220 innan samma bussar var på 80 talet o 90 talet :D
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

De var allt annat än trevliga, just nu kan jag inte komma på någonting som var bra med H20. Möjligen hade de bra värme? Minns inte riktigt. Urk! :D
Byggare Bob

Inlägg av Byggare Bob »

--
Senast redigerad av Byggare Bob den onsdag 14 november 2007 18:52, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Karsten

Inlägg av Karsten »

daniel_s skrev:De var allt annat än trevliga, just nu kan jag inte komma på någonting som var bra med H20. Möjligen hade de bra värme? Minns inte riktigt. Urk! :D
De hade kanske bra värme, men det var inget jämfört med de samtida(nåja) Säfflebyggda H2 och H22.
Till det positiva misstänker jag att de var bra och roliga att köra. Möjligtvis slöa, men H22 var inget under av accelerationskrafter heller.
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Byggare Bob skrev:Värme??? Knappast... Åkte en vintermorgon med en H20 och vi kan väl säga att kondensen och fukten var mer inne i bussen än i snöstormen utanför. Vill minnas att gångegenskaperna inte var så värst bra helöler på hal vinterväg, bakdelen hade en tendens att glida åt alla håll som det gick.
Ja, ett av de största felen på H20 var onekligen den extra slängiga och studsiga släpvagnen. Det där med kondens på vintermorgnar är väl ganska genomgående för ledbussar, men som sagt minns jag lite dåligt när det gäller värmen. Har nämligen något minne av att det kunde vara rejält varmt i motoränden av bussen, vilket naturligtvis inte säger någonting om hur det var på förarplatsen eller bortåt dragspelet... :twisted:
Skriv svar