Alvik
Klövervägen
Klövervägen
Nockeby Torg
Höglandstorget och avstigande Halloween tjejer[/img]
Mellan Nockeby och Nockeby Torg
Rådjur mellan Nockeby och Nockeby Torg
Mellan Klövervägen och Smedslätten
C20 på väg ner mot Alvik från Vinkelboda
C20 2000 Inkognito infart mot Alvik
/a32
På fädernes grund skall det nya byggas, med trofast kärlek det gamla tryggas
Copyright A32 på mina bilder här på SSS Forum. לוהים גדול
Är viltolyckor vanligt förekommande med på linje 12
Nej inte mycket.
Överkörda/påkörda hundar,katter,duvor,parkbänkar,EU pallar,och såklart gamla tanter har ju hänt.
Däremot har jag bara hört talas om en viltolycka med rådjur inblandat på 12:an under den tid jag varit där, och då fick stadens viltvårdare rycka ut och spåra och avliva djuret.
Själv har jag kört över en schäfer hund en tidig morgon, den sågs efter händelsen stapla haltandes iväg bort från spårvägen..
Älg har däremot varit uppe och sprungit på tvärbanan mellan Valla Torg och Linde.
/a32
På fädernes grund skall det nya byggas, med trofast kärlek det gamla tryggas
Copyright A32 på mina bilder här på SSS Forum. לוהים גדול
Viltolycka är ett lite lustigt ord, ty då vilda djur blir påkörda räknas det inte strikt som olycka bl a därför att de inte är någons egendom. Å andra sidan så blir de i vissa fall det i samband med att de dödas, så här har vi ett intressant filosofiskt resonemang...
daniel_s skrev:Viltolycka är ett lite lustigt ord, ty då vilda djur blir påkörda räknas det inte strikt som olycka bl a därför att de inte är någons egendom. Å andra sidan så blir de i vissa fall det i samband med att de dödas, så här har vi ett intressant filosofiskt resonemang...
Rent principiellt av traditionell hävd så är vilda djur att likställa med statens egendom.
Tur att jag hade gardinen så långt nere. Nu har jag kört en tunnelvagnstyp till i trafik nämligen C20F. (Lite skryt) nu har jag kört alla C typer utom C10-11.
17AGR skrev:
Tur att jag hade gardinen så långt nere. Nu har jag kört en tunnelvagnstyp till i trafik nämligen C20F. (Lite skryt) nu har jag kört alla C typer utom C10-11.
Är det någon skilnad i förarhytten på C20F jämfört med C20? De borde vara något bredare, men i övrigt?
LÅ1 skrev:Är det någon skilnad i förarhytten på C20F jämfört med C20? De borde vara något bredare, men i övrigt?
Förutom att den har lite fler säkringstavlor (för luftkonditioneringen) så har den en helt vanlig C20-hytt. Av någon outgrundlig anledning är förarbordet av samma sort som i vagnarna 2001-2200 dvs av balsaträ, snyggt när det är nytt men rätt opraktiskt.