Jag har en liten fundering;
Var dag klockan tolv stämplar jag ut och åker upp till sjätte vningen på turionhuset i göteborg.
Därifrån har man en trevlig utsikt över spåren mellan vagnhallen gårda och E6.
Dock förekommer en sak som får mig att fundera var dag.
Ca 1210 kommer det var dag ut en vagn skyltad L3 genom en av portarna.
Denna vagn kör sedan fram, och backar tillbaka, kör fram och backar tillbaka upprepade gånger.
Vadan detta? Bromsprov, eller vad!?
Tok-backning vid vagnhallen gårda.
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Tok-backning vid vagnhallen gårda.
"I bring nothing to the table!"
Re: Tok-backning vid vagnhallen gårda.
Ja, bromsprov (och lite lek kanske...)
Skulle den råka vara skyltad L.3 var gång, är detta en ovanlig tillfällighet. Eller så är testföraren i fråga grymt skrockfull.
Eller... så fungerar rutinen av tester så att testerna görs då vagnen råkar ha denna skyltning enligt comfram... Så kan det troligen vara.
Just 1210 också... !?
Skulle den råka vara skyltad L.3 var gång, är detta en ovanlig tillfällighet. Eller så är testföraren i fråga grymt skrockfull.
Eller... så fungerar rutinen av tester så att testerna görs då vagnen råkar ha denna skyltning enligt comfram... Så kan det troligen vara.
Just 1210 också... !?
Magnus Ericsson
Trafikdriften GS
Trafikdriften GS
Vagnar som skall in på översyn 2 (dvs motsvarigheten till Bilprovningen) skyltas 3 Bellevue just på Rantorget. Detta är en historisk rest från gamla Stampen där ingen skulle kunna få för sig att skylta en vagn så, kombinationen var helt enkelt omöjlig. Det är alltså en indikation att vagnen inte får tas i trafik. Denna tradition finns så vitt jag förstått inte i Majorna.Vardon skrev:Vagnar som ska in för revision o dylikt skyltas väl även 3 - bellevue av någon anledning.
//Tony
Med reservation för tyckfel.
Gott - keep in going finding those mysterious lil ones.....Barre skrev:dagens test var senast hittills, 12:22.
Såg nu även det som ovan påpekats, att vagnarna är skylltade Bellevue.
Så nu får jag fundera på något annat. Men men, något för mig konstigt hnder alltid där nere, så jag misströstar inte.
Magnus Ericsson
Trafikdriften GS
Trafikdriften GS