Finn Fem Fel Nynäshamn

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
kritse

Finn Fem Fel Nynäshamn

Inlägg av kritse »

Då var det dags för mig att lägga upp en Finn Fem Fel-bild!
Vad är det som jag har ändrat på i den här bilden?

Bild

Kontakt:

Inlägg av MalteR »

Nu är jag inte så bra på järnvägssignaler, men jag chansar på att det lyser en lampa för mycket på signalen längst fram till vänster om spåret?
Mina bilder är ©Hannes R
”A developed country is not a place where the poor have cars. It’s where the rich use public transportation.”
Canon 5D MkII, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 100mm f/2.8 Macro, 100-400mm f/4.5-5.6 L, Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
Användarens profilbild
Puggen
Kontakt:

Inlägg av Puggen »

huvuddvärgsignalen visar fel, det skall lysa rött också ifall det är stopp för tåg men
växling för
arbetsfordon är tillåten men med hinder.
Tåget har dessutom passerat signalen vilket borde få dvärgen att slå om till stopp.

Vägskyddsanläggningen indikerar stopp men borde i själva verket indikera rörelse tillåten med tanke på att bommar och signaler är igång och nedfällda.

Saknas en destinationsskylt kanske?
Pentax for life!
Användarens profilbild
MalteR
Kontakt:

Inlägg av MalteR »

Det ser ut som att de horisontella "handtagen" under fönstren sitter ihop med varandra. Ska de göra det?
Mina bilder är ©Hannes R
”A developed country is not a place where the poor have cars. It’s where the rich use public transportation.”
Canon 5D MkII, 24-70mm f/2.8 L, 50mm f/1.4, 100mm f/2.8 Macro, 100-400mm f/4.5-5.6 L, Sigma 12-24mm f/4.5-5.6
kritse

Inlägg av kritse »

MalteR skrev:Nu är jag inte så bra på järnvägssignaler, men jag chansar på att det lyser en lampa för mycket på signalen längst fram till vänster om spåret?
Det har jag inte mixtrat med...
Puggen skrev:huvuddvärgsignalen visar fel, det skall lysa rött också ifall det är stopp för tåg men
växling för
arbetsfordon är tillåten men med hinder.
Tåget har dessutom passerat signalen vilket borde få dvärgen att slå om till stopp.
Mycket riktigt, 1:a felet hittat! Den vänstra lampan i dvärgen ska lysa rött.
Puggen skrev:Vägskyddsanläggningen indikerar stopp men borde i själva verket indikera rörelse tillåten med tanke på att bommar och signaler är igång och nedfällda.

Saknas en destinationsskylt kanske?
Inte mitt fel! Det såg ut så på originalbilden!
MalteR skrev:Det ser ut som att de horisontella "handtagen" under fönstren sitter ihop med varandra. Ska de göra det?
Det där däremot är mitt påfund, 2:a felet hittat!
//Krister Påvall 2364
Användarens profilbild
Puggen
Kontakt:

Inlägg av Puggen »

Ena kryssmärket till vänster saknar en extra markör under krysset som visar att det är fler spår än ett man korsar som billist eller gående.
Pentax for life!
kritse

Inlägg av kritse »

Puggen skrev:Ena kryssmärket till vänster saknar en extra markör under kyrsset som visar att det är fler spår än ett man korsar som billist eller gående.
Det stämmer det också, 3:e felet hittat!
//Krister Påvall 2364
Användarens profilbild
Puggen
Kontakt:

Inlägg av Puggen »

Något är lurt med varningsmärket ändå, stolpen nertill saknas eller skyms eller nåt, annars om den är belägen bakom övergången är den i formatet gigantisk...
Pentax for life!
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

Bokstaven "h" i "Nyh" på huvuddvärgsignalen saknas. Placeringen av ATC-baliserna är lite märklig också, fattas det några eller har du flyttat någon?
kritse

Inlägg av kritse »

Puggen skrev:Något är lurt med varningsmärket ändå, stolpen nertill saknas eller skyms eller nåt, annars om den är belägen bakom övergången är den i formatet gigantisk...
Menar du kryssmärket? Jag har inte gjort något mer med det förutom att ta bort en av "vingarna"
daniel_s skrev:Bokstaven "h" i "Nyh" på huvuddvärgsignalen saknas. Placeringen av ATC-baliserna är lite märklig också, fattas det några eller har du flyttat någon?
Och där har vi lösningen på de två sista felen! Självklart fattas det ett "h" i "Nyh"! Dessutom har jag tagit bort en ATC-Balis, här kommer originalet:

Bild

Den här löste ni snabbt! Grattis till följande duktiga lösare :P :

1.Puggen
2.MalteR
3.Puggen
4.daniel_s
5.daniel_s
//Krister Påvall 2364
Skriv svar